Δέλλας - Τσακανίκας ΑΕ


Α. Γενικά στοιχεία

Α1 Ονομασία και εταιρική μορφή της επιχείρησης (π.χ. ΕΕ, ΑΕ) Δέλλας - Τσακανίκας ΑΕ
Α2 Έδρα της επιχείρησης (π.χ. Ιωάννινα) Ρέντης, Αθήνα
Α3 Αριθμός εργαζομένων στην επιχείρηση (προσωπικό) 24


Β. Αντικείμενο της επιχείρησης

B1 Αντικείμενο της επιχείρησης (π.χ. εταιρεία τροφίμων, σουπερμάρκετ, ελαιοτριβείο) Σφαγή, τεμαχισμός, τυποποίηση
B2 Εάν η επιχείρηση είναι μεταφορική εταιρεία (δηλ. παρέχει ως κύριο προϊόν μεταφορικό έργο), παρέχει επιβατικό ή εμπορευματικό έργο;
  • 5 ψυγεία
  • 1 φορτηγό
  • 4 επιβατικά
B3 Εάν η επιχείρηση είναι μεταφορική εταιρεία, ποιο είναι το μέγεθος του στόλου οχημάτων (σκαφών, αεροσκαφών) που αυτή διαθέτει;  
B4 Εάν η επιχείρηση είναι μεταφορική εταιρεία και παρέχει εμπορευματικό έργο, ποια είναι τα είδη και οι ποσότητες εμπορευμάτων που μεταφέρει (ετησίως ή σε άλλο χρονικό διάστημα που πρέπει να αποσαφηνίζεται με μεγάλη προσοχή);  


Γ. Εισροές πρώτων υλών

Γ1 Είδη και ποσότητες πρώτων υλών που η επιχείρηση προμηθεύεται από άλλες επιχειρήσεις
  • ζώα:
    • 500 βοοειδή ετησίως (10/εβδομάδα)
    • 7 000 χοιροειδή ετησίως
    • 70 000 αιγοπρόβατα (αρνιά) ετησίως
  • κρέας εισαγωγής (από Ευρώπη)
  • αναλώσιμα διοικητικής υποστήριξης
  • αναλώσιμα τυποποίησης (π.χ. χαρτοκιβώτια, σακκούλες)
Γ2 Μέσα μεταφοράς των πρώτων υλών που αγοράζει η εταιρεία (π.χ. οδικά, μέσω θαλάσσης, αεροπορικά). Ποιες πρώτες ύλες παραλαμβάνονται με κάθε μέσο; (Από την απάντηση πρέπει να συνάγεται εάν γίνεται χρήση του Αδριατικού Διαδρόμου;) Οδικά.

Το εισαγόμενο κρέας μέσω:

  • Ιταλίας
  • Γαλλίας
  • Ολλανδίας
  • Γερμανίας

Γίνεται χρήση και του λιμένα της Ηγουμενίτσας.

Γ3 Εάν στα μέσα μεταφοράς περιλαμβάνονται οι οδικές μεταφορές, από ποιες περιοχές προέρχονται οι πρώτες ύλες;
  • Ήπειρο
  • Μακεδονία
  • Θράκη
  • Στερεά Ελλάδα
  • Πελοπόννησο
  • νησιά του Ιονίου
  • νησιά του Αιγαίου
  • άλλη περιοχή της Ελλάδας
  • Ιταλία
  • άλλες χώρες του εξωτερικού
  • Φλώρινα
  • Βέροια
  • Καβάλα
  • Θεσσαλία
  • Μακεδονία
Γ4 Εάν στα μέσα μεταφοράς περιλαμβάνεται η θαλάσσια οδός (Αδριατικός Διάδρομος), από ποιες χώρες και ποια λιμάνια προέρχονται οι πρώτες ύλες:
  • Ιταλία (π.χ. Μπάρι, Πρίντεζι, Ανκόνα, Βενετία, Τεργέστη);
  • άλλη χώρα
 
Γ5 Εάν χρησιμοποιείτε το λιμένα της Ηγουμενίτσας για παραλαβή πρώτων υλών, ποια πιστεύετε ότι είναι τα προβλήματά του;
  • η κάθοδος και η άνοδος των αυτοκινήτων
  • κυρίως ο οδικός άξονας Ιωαννίνων-Ηγουμενίτσας (τα φορτηγά ψυγεία προτιμούν τη διαδρομή Ηγουμενίτσα-Πρέβεζα-Ιωάννινα)
Γ6 Εάν στα μέσα μεταφοράς περιλαμβάνονται οι αεροπορικές μεταφορές, από ποια αεροδρόμια προέρχονται οι πρώτες ύλες;
  • Αθήνα
  • Θεσσαλονίκη
  • άλλη περιοχή της Ελλάδας
  • Ιταλία
  • άλλη χώρα του εξωτερικού
 
Γ7 Εάν χρησιμοποιείτε το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων για παραλαβή πρώτων υλών, ποια πιστεύετε ότι είναι τα προβλήματά του;  


Δ. Εκροές ενδιάμεσων προϊόντων

Δ1 Είδη και ποσότητες προϊόντων που η επιχείρηση προμηθεύει ως πρώτες ύλες σε άλλες εταιρείες ("ενδιάμεσα προϊόντα")  
Δ2 Ποια είναι η γεωγραφική διασπορά των πελατών στους οποίους η επιχείρηση πουλά ενδιάμεσα προϊόντα δηλαδή πόσοι πελάτες ευρίσκονται στις ακόλουθες περιοχές:
  • Ήπειρο
  • Μακεδονία
  • Θράκη
  • Στερεά Ελλάδα
  • Πελοπόννησο
  • νησιά του Ιονίου
  • νησιά του Αιγαίου
  • άλλη περιοχή της Ελλάδας
  • Ιταλία
  • άλλες χώρες του εξωτερικού
 
Δ3 Μήπως η μεταφορά των ενδιάμεσων προϊόντων ανατίθεται υπεργολαβικά σε άλλες εταιρείες (outsourcing); Εάν ναι, ποιες εταιρείες;  
Δ4 Μέσα μεταφοράς των ενδιάμεσων προϊόντων που αποστέλλει η επιχείρηση: οδικά, μέσω θαλάσσης, αεροπορικά. Ποια ενδιάμεσα προϊόντα στέλνονται με κάθε μέσο; (Από την απάντηση πρέπει να συνάγεται εάν γίνεται χρήση του Αδριατικού Διαδρόμου;)  
Δ5 Υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις για την μεταφορά των ενδιάμεσων προϊόντων; Εάν ναι, γιατί επιλέξατε τη συγκεκριμένη λύση που χρησιμοποιείτε;  
Δ6 Εάν στα μέσα μεταφοράς περιλαμβάνονται οι οδικές μεταφορές, σε ποιες περιοχές αποστέλλονται ενδιάμεσα προϊόντα;
  • Ήπειρο
  • Μακεδονία
  • Θράκη
  • Στερεά Ελλάδα
  • Πελοπόννησο
  • νησιά του Ιονίου
  • νησιά του Αιγαίου
  • άλλη περιοχή της Ελλάδας
  • Ιταλία
  • άλλες χώρες του εξωτερικού
 
Δ7 Εάν στα μέσα μεταφοράς περιλαμβάνεται η θαλάσσια οδός (Αδριατικός Διάδρομος), σε ποιες χώρες και ποια λιμάνια αποστέλλονται ενδιάμεσα προϊόντα;
  • Ιταλία (π.χ. Μπάρι, Πρίντεζι, Ανκόνα, Βενετία, Τεργέστη);
  • άλλη χώρα
 
Δ8 Εάν στα μέσα μεταφοράς περιλαμβάνεται η θαλάσσια οδός (Αδριατικός Διάδρομος), μέσω ποιου λιμένα προτιμήσατε να πραγματοποιηθεί η αποστολή των ενδιάμεσων προϊόντων:
  • Ηγουμενίτσα
  • Πάτρα
  • άλλος λιμένας

Ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους προτιμήσατε τον συγκεκριμένο λιμένα;

 
Δ9 Εάν χρησιμοποιείτε το λιμένα της Ηγουμενίτσας για αποστολή ενδιάμεσων προϊόντων, ποια πιστεύετε ότι είναι τα προβλήματά του;  
Δ10 Εάν στα μέσα μεταφοράς περιλαμβάνονται οι αεροπορικές μεταφορές, σε ποια αεροδρόμια αποστέλλονται ενδιάμεσα προϊόντα;
  • Αθήνα
  • Θεσσαλονίκη
  • άλλη περιοχή της Ελλάδας
  • Ιταλία
  • άλλη χώρα του εξωτερικού
 
Δ11 Εάν χρησιμοποιείτε το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων για αποστολή ενδιάμεσων προϊόντων, ποια πιστεύετε ότι είναι τα προβλήματά του;  


Ε. Εκροές τελικών προϊόντων

E1 Είδη και ποσότητες προϊόντων που η επιχείρηση διαθέτει στις αγορές καταναλωτών ("τελικά προϊόντα") κρέας:
  • 6 τόνοι/εβδομάδα χοιρινό
  • 5 τόνοι/εβδομάδα αιγοπροβ.
Ε2 Ποια είναι η γεωγραφική διασπορά των καταναλωτικών αγορών ή πελατών στις οποίες ή οποίους η επιχείρηση πουλά τελικά προϊόντα δηλαδή πόσες αγορές ή πελάτες ευρίσκονται στις ακόλουθες περιοχές:
  • Ήπειρο
  • Μακεδονία
  • Θράκη
  • Στερεά Ελλάδα
  • Πελοπόννησο
  • νησιά του Ιονίου
  • νησιά του Αιγαίου
  • άλλη περιοχή της Ελλάδας
  • Ιταλία
  • άλλες χώρες του εξωτερικού
  • Αθήνα 80%
  • Μακεδονία 20%
    • Μέτσοβο
    • Επταχώρι, Κοζάνη, Γρεβενά
  • Γερμανία (εποχιακά)

Άνω των 5 τόννων, πάνε από Ηγουμενίτσα.

Ε3 Μήπως η μεταφορά των τελικών προϊόντων ανατίθεται υπεργολαβικά σε άλλες εταιρείες (outsourcing); Εάν ναι, ποιες εταιρείες;  
Ε4 Μέσα μεταφοράς των τελικών προϊόντων που αποστέλλει η επιχείρηση: οδικά, μέσω θαλάσσης, αεροπορικά. Ποια τελικά προϊόντα στέλνονται με κάθε μέσο; (Από την απάντηση πρέπει να συνάγεται εάν γίνεται χρήση του Αδριατικού Διαδρόμου;)  
Ε5 Υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις για την μεταφορά των τελικών προϊόντων; Εάν ναι, γιατί επιλέξατε τη συγκεκριμένη λύση που χρησιμοποιείτε;  
Ε6 Εάν στα μέσα μεταφοράς περιλαμβάνονται οι οδικές μεταφορές, σε ποιες περιοχές αποστέλλονται τελικά προϊόντα;
  • Ήπειρο
  • Μακεδονία
  • Θράκη
  • Στερεά Ελλάδα
  • Πελοπόννησο
  • νησιά του Ιονίου
  • νησιά του Αιγαίου
  • άλλη περιοχή της Ελλάδας
  • Ιταλία
  • άλλες χώρες του εξωτερικού
 
Ε7 Εάν στα μέσα μεταφοράς περιλαμβάνεται η θαλάσσια οδός (Αδριατικός Διάδρομος), σε ποιες χώρες και ποια λιμάνια αποστέλλονται τελικά προϊόντα;
  • Ιταλία (π.χ. Μπάρι, Πρίντεζι, Ανκόνα, Βενετία, Τεργέστη);
  • άλλη χώρα
 
Ε8 Εάν στα μέσα μεταφοράς περιλαμβάνεται η θαλάσσια οδός (Αδριατικός Διάδρομος), μέσω ποιου λιμένα προτιμήσατε να πραγματοποιηθεί η αποστολή των τελικών προϊόντων:
  • Ηγουμενίτσα
  • Πάτρα
  • άλλος λιμένας

Ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους προτιμήσατε τον συγκεκριμένο λιμένα;

 
Ε9 Εάν χρησιμοποιείτε το λιμένα της Ηγουμενίτσας για αποστολή τελικών προϊόντων, ποια πιστεύετε ότι είναι τα προβλήματά του;  
Ε10 Εάν στα μέσα μεταφοράς περιλαμβάνονται οι αεροπορικές μεταφορές, σε ποιες χώρες και ποιες πόλεις (αεροδρόμια) αποστέλλονται τελικά προϊόντα;
  • Αθήνα
  • Θεσσαλονίκη
  • άλλη περιοχή της Ελλάδας
  • Ιταλία
  • άλλη χώρα του εξωτερικού
 
Ε11 Εάν χρησιμοποιείτε το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων για αποστολή τελικών προϊόντων, ποια πιστεύετε ότι είναι τα προβλήματά του;  


Ζ. Οικονομικά στοιχεία

Ζ1 Ποσοστό (%) των ετησίων δαπανών της επιχείρησης που αφορά μεταφορές επιβατών (π.χ. προσωπικού) ή εμπορευμάτων τα ναύλα είναι (Νοέμβριος 2000) περίπου 2 εκατ. δρχ τη βδομάδα που ισοδυναμεί με 100 εκατ. δρχ μεταφορικά έξοδα επί συνόλου εξόδων 350 εκατ. δρχ
Ζ2 Όσον αφορά τις επιβατικές μεταφορές, μπορεί να προσδιορίσει η επιχείρηση το μεταφορικό κόστος της με κάποιον από τους ακόλουθους τρόπους:
  • ανά επιβάτη
  • ανά επιβατοχιλιόμετρο
  • με άλλο τρόπο
 
Ζ3 Θεωρεί η επιχείρηση ότι το κόστος επιβατικών μεταφορών της είναι υψηλό; Εάν ναι, πόσο χαμηλότερο θα επιθυμούσε η επιχείρηση να ήταν; Θα μπορούσε να ήταν μικρότερο εάν ανανεωνόταν ο στόλος κατά 30%
Ζ4 Όσον αφορά τις εμπορευματικές μεταφορές, μπορεί να προσδιορίσει η επιχείρηση το μεταφορικό κόστος της με κάποιον από τους ακόλουθους τρόπους:
  • ανά φορτίο
  • ανά τόνο
  • ανά τονοχιλιόμετρο
  • με άλλο τρόπο
  • 60 δρχ/kg σε περίπτωση που χρησιμοποιείται ξένο αυτοκίνητο
  • 35 με 40 δρχ/kg με δικό τους αυτοκίνητο
Ζ5 Θεωρεί η επιχείρηση ότι το κόστος εμπορευματικών μεταφορών της σας είναι υψηλό; Εάν ναι, πόσο χαμηλότερο θα επιθυμούσε η επιχείρηση να ήταν;  


Η. Προβλήματα

Η1 Προβλήματα που αντιμετωπίζει η επιχείρηση στις μεταφορές των εισερχομένων πρώτων υλών σε σχέση με τα ακόλουθα:
  • υποδομή (π.χ. δρόμοι, λιμάνια, τερματικοί σταθμοί, μεταφόρτωση)
  • οχήματα (π.χ. φορτηγά, πλοία)
  • διαδικασίες (π.χ. εκτελωνισμός, θεσμικό πλαίσιο)

Η σοβαρότητα κάθε προβλήματος να εκτιμηθεί από την ερωτούμενη επιχείρηση με βάση την κατωτέρω κλίμακα:

  • καθόλου σημαντικό
  • λίγο σημαντικό
  • μέτρια σημαντικό
  • αρκετά σημαντικά
  • εξαιρετικά σημαντικό
  • Ρίο-Αντίρριο: πολλές φορές γίνεται απαραίτητη η διέλευση από Δελφούς λόγω κακών καιρικών συνθηκών
  • οι πολλές ώρες περαιτέρω αυξάνουν το κόστος γιατί καθιστούν απαραίτητη τη διανυκτεύρευση του οδηγού στην Αθήνα
  • επίσης, αυξάνεται το κόστος λόγω καυσίμων, συντήρησης, ελαστικών
  • οι κακές καιρικές συνθήκες αποτελούν πρόβλημα και για ταξίδια προς τη Μακεδονία
  • η ένταξή μας στην Κοινή Αγορά έχει λύσει το περισσότερα θεσμικά προβλήματα
Η2 Προβλήματα που αντιμετωπίζει η επιχείρηση στις μεταφορές των εξερχόμενων ενδιάμεσων και τελικών προϊόντων σε σχέση με τα ακόλουθα:
  • υποδομή (π.χ. δρόμοι, λιμάνια, τερματικοί σταθμοί, μεταφόρτωση)
  • οχήματα (π.χ. φορτηγά, πλοία)
  • διαδικασίες (π.χ. εκτελωνισμός, θεσμικό πλαίσιο)

Η σοβαρότητα κάθε προβλήματος να εκτιμηθεί από την ερωτούμενη επιχείρηση με βάση την κατωτέρω κλίμακα:

  • καθόλου σημαντικό
  • λίγο σημαντικό
  • μέτρια σημαντικό
  • αρκετά σημαντικά
  • εξαιρετικά σημαντικό
 
Η3 Έχουν ληφθεί στο παρελθόν μέτρα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που εξέφρασε η επιχείρηση; Ποια ήταν τα μέτρα αυτά; Ήταν τα μέτρα αυτά επιτυχημένα (κατά την κρίση της επιχείρησης);  
Η4 Ποια μέτρα πιστεύει η επιχείρηση ότι θα έπρεπε να ληφθούν σήμερα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που εξέφρασε; Η σπουδαιότητα κάθε μέτρου να εκτιμηθεί από την ερωτούμενη επιχείρηση με βάση την κατωτέρω κλίμακα:
  • ελάχιστη σπουδαιότητα
  • μικρή σπουδαιότητα
  • μέτρια σπουδαιότητα
  • μεγάλη σπουδαιότητα
  • εξαιρετική σπουδαιότητα
  • υποδομή
  • κόστος αγοράς αυτοκινήτων
  • φορολόγηση αυτοκινήτων (και η σχέση με το leasing)
Η5 Ποιοι φορείς θα έπρεπε να είναι υπεύθυνοι για τη λήψη και εφαρμογή αυτών των μέτρων (π.χ. τοπική αυτοδιοίκηση, κράτος, επαγγελματικές οργανώσεις)  
Η6 Γνωρίζει η επιχείρηση την ύπαρξη του Ινστιτούτου Μεταφορών και Επικοινωνιών; Εάν ναι, από που;  
Η7 Κατά την άποψη της επιχείρησης, σε τι θα μπορούσε να φανεί χρήσιμο το Ινστιτούτο Μεταφορών και Επικοινωνιών για την απαλοιφή των μεταφορικών προβλημάτων που αυτή αντιμετωπίζει; Να γίνει μελέτη για χώρους στάθμευσης στην Εγνατία Οδό ώστε να ξεκουράζονται οι οδηγοί