Διαμάντης


Α. Γενικά στοιχεία

Α1 Ονομασία και εταιρική μορφή της επιχείρησης (π.χ. ΕΕ, ΑΕ) Διαμάντης ΕΠΕ
Α2 Έδρα της επιχείρησης (π.χ. Ιωάννινα) Ιωάννινα (αλλά η εταιρεία είναι δηλωμένη στην Ολλανδία)
Α3 Αριθμός εργαζομένων στην επιχείρηση (προσωπικό) 35 (περιλαμβάνουν το προσωπικό στην Ολλανδία ενώ όπου νάναι ξεκινάει υποκατάστημα και στη Γερμανία)


Β. Αντικείμενο της επιχείρησης

B1 Αντικείμενο της επιχείρησης (π.χ. εταιρεία τροφίμων, σουπερμάρκετ, ελαιοτριβείο) Μόνο ψυγεία
B2 Εάν η επιχείρηση είναι μεταφορική εταιρεία (δηλ. παρέχει ως κύριο προϊόν μεταφορικό έργο), παρέχει επιβατικό ή εμπορευματικό έργο;  
B3 Εάν η επιχείρηση είναι μεταφορική εταιρεία, ποιο είναι το μέγεθος του στόλου οχημάτων (σκαφών, αεροσκαφών) που αυτή διαθέτει;
  • 10 Ελληνικά
  • 25 Ολλανδικά
B4 Εάν η επιχείρηση είναι μεταφορική εταιρεία και παρέχει εμπορευματικό έργο, ποια είναι τα είδη και οι ποσότητες εμπορευμάτων που μεταφέρει (ετησίως ή σε άλλο χρονικό διάστημα που πρέπει να αποσαφηνίζεται με μεγάλη προσοχή); Είδη:
  • φρούτα από Ήπειρο προς την Ολλανδία
  • κρέατα (νωπά και κατεψυγμένα) από Ολλανδία προς την Ήπειρο
  • επίσης κατεψυγμένα προϊόντα όπως πατάτες, τυριά και παγωτά

Ποσότητες:

  • 25 φορτηγά από Ελλάδα
  • 25 φορτηγά από ΕΟΚ

Σύνολο 50 φορτηγά ανά εβδομάδα όπου κάθε φορτηγό μεταφέρει 25 τόννους.

Εξαγωγές:

  • κατεψυγμένα και είδη ζαχαροπλαστικής
  • φρούτα, τυριά κλπ
  • σαλιγγάρια

Εισαγωγές:

  • κρέας
  • φρούτα, π.χ. από Ισπανία

Πλεόν, λόγω της Κοινής Αγοράς, π.χ. προτιμώνται οι ντομάτες που είναι φθηνότερες σε άλλη χώρα!


Γ. Εισροές πρώτων υλών

Γ1 Είδη και ποσότητες πρώτων υλών που η επιχείρηση προμηθεύεται από άλλες επιχειρήσεις  
Γ2 Μέσα μεταφοράς των πρώτων υλών που αγοράζει η εταιρεία (π.χ. οδικά, μέσω θαλάσσης, αεροπορικά). Ποιες πρώτες ύλες παραλαμβάνονται με κάθε μέσο; (Από την απάντηση πρέπει να συνάγεται εάν γίνεται χρήση του Αδριατικού Διαδρόμου;)  
Γ3 Εάν στα μέσα μεταφοράς περιλαμβάνονται οι οδικές μεταφορές, από ποιες περιοχές προέρχονται οι πρώτες ύλες;
  • Ήπειρο
  • Μακεδονία
  • Θράκη
  • Στερεά Ελλάδα
  • Πελοπόννησο
  • νησιά του Ιονίου
  • νησιά του Αιγαίου
  • άλλη περιοχή της Ελλάδας
  • Ιταλία
  • άλλες χώρες του εξωτερικού
Μόνο εξωτερικό. Η μετάβαση στην Ευρώπη με καράβι γίνεται από:
  • Ηγουμενίτσα
  • Πάτρα
Γ4 Εάν στα μέσα μεταφοράς περιλαμβάνεται η θαλάσσια οδός (Αδριατικός Διάδρομος), από ποιες χώρες και ποια λιμάνια προέρχονται οι πρώτες ύλες:
  • Ιταλία (π.χ. Μπάρι, Πρίντεζι, Ανκόνα, Βενετία, Τεργέστη);
  • άλλη χώρα
 
Γ5 Εάν χρησιμοποιείτε το λιμένα της Ηγουμενίτσας για παραλαβή πρώτων υλών, ποια πιστεύετε ότι είναι τα προβλήματά του;
  • γίνεται "χαμός" στο λιμάνι (δεν έχει χώρο, πρέπει να μεγαλώσει)
  • υφιστάμενοι χώροι χρησιμοποιούνται ως parking από πολλούς ανατολικούς που περιμένουν fax για να φορτώσουν
Γ6 Εάν στα μέσα μεταφοράς περιλαμβάνονται οι αεροπορικές μεταφορές, από ποια αεροδρόμια προέρχονται οι πρώτες ύλες;
  • Αθήνα
  • Θεσσαλονίκη
  • άλλη περιοχή της Ελλάδας
  • Ιταλία
  • άλλη χώρα του εξωτερικού
Προϊόντα:
  • λίγα σπαράγγια
  • λίγα ψάρια

Τα προϊόντα διακινούνται από/προς:

  • Γερμανία
  • Ολλανδία

Όταν έρχονται προϊόντα αεροπορικά δεν έρχονται στα Ιωάννινα αλλά στην Αθήνα και από εκεί στα Ιωάννινα οδικά.

Γ7 Εάν χρησιμοποιείτε το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων για παραλαβή πρώτων υλών, ποια πιστεύετε ότι είναι τα προβλήματά του;  


Δ. Εκροές ενδιάμεσων προϊόντων

Δ1 Είδη και ποσότητες προϊόντων που η επιχείρηση προμηθεύει ως πρώτες ύλες σε άλλες εταιρείες ("ενδιάμεσα προϊόντα")  
Δ2 Ποια είναι η γεωγραφική διασπορά των πελατών στους οποίους η επιχείρηση πουλά ενδιάμεσα προϊόντα δηλαδή πόσοι πελάτες ευρίσκονται στις ακόλουθες περιοχές:
  • Ήπειρο
  • Μακεδονία
  • Θράκη
  • Στερεά Ελλάδα
  • Πελοπόννησο
  • νησιά του Ιονίου
  • νησιά του Αιγαίου
  • άλλη περιοχή της Ελλάδας
  • Ιταλία
  • άλλες χώρες του εξωτερικού
 
Δ3 Μήπως η μεταφορά των ενδιάμεσων προϊόντων ανατίθεται υπεργολαβικά σε άλλες εταιρείες (outsourcing); Εάν ναι, ποιες εταιρείες; Μόνο όταν υπάρχει περίσσευμα (δηλ. εξαντλούνται τα δικά τους αυτοκίνητα) χρησιμοποιούνται εταιρείες από Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Δ4 Μέσα μεταφοράς των ενδιάμεσων προϊόντων που αποστέλλει η επιχείρηση: οδικά, μέσω θαλάσσης, αεροπορικά. Ποια ενδιάμεσα προϊόντα στέλνονται με κάθε μέσο; (Από την απάντηση πρέπει να συνάγεται εάν γίνεται χρήση του Αδριατικού Διαδρόμου;)  
Δ5 Υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις για την μεταφορά των ενδιάμεσων προϊόντων; Εάν ναι, γιατί επιλέξατε τη συγκεκριμένη λύση που χρησιμοποιείτε;  
Δ6 Εάν στα μέσα μεταφοράς περιλαμβάνονται οι οδικές μεταφορές, σε ποιες περιοχές αποστέλλονται ενδιάμεσα προϊόντα;
  • Ήπειρο
  • Μακεδονία
  • Θράκη
  • Στερεά Ελλάδα
  • Πελοπόννησο
  • νησιά του Ιονίου
  • νησιά του Αιγαίου
  • άλλη περιοχή της Ελλάδας
  • Ιταλία
  • άλλες χώρες του εξωτερικού
 
Δ7 Εάν στα μέσα μεταφοράς περιλαμβάνεται η θαλάσσια οδός (Αδριατικός Διάδρομος), σε ποιες χώρες και ποια λιμάνια αποστέλλονται ενδιάμεσα προϊόντα;
  • Ιταλία (π.χ. Μπάρι, Πρίντεζι, Ανκόνα, Βενετία, Τεργέστη);
  • άλλη χώρα
 
Δ8 Εάν στα μέσα μεταφοράς περιλαμβάνεται η θαλάσσια οδός (Αδριατικός Διάδρομος), μέσω ποιου λιμένα προτιμήσατε να πραγματοποιηθεί η αποστολή των ενδιάμεσων προϊόντων:
  • Ηγουμενίτσα
  • Πάτρα
  • άλλος λιμένας

Ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους προτιμήσατε τον συγκεκριμένο λιμένα;

 
Δ9 Εάν χρησιμοποιείτε το λιμένα της Ηγουμενίτσας για αποστολή ενδιάμεσων προϊόντων, ποια πιστεύετε ότι είναι τα προβλήματά του;  
Δ10 Εάν στα μέσα μεταφοράς περιλαμβάνονται οι αεροπορικές μεταφορές, σε ποια αεροδρόμια αποστέλλονται ενδιάμεσα προϊόντα;
  • Αθήνα
  • Θεσσαλονίκη
  • άλλη περιοχή της Ελλάδας
  • Ιταλία
  • άλλη χώρα του εξωτερικού
 
Δ11 Εάν χρησιμοποιείτε το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων για αποστολή ενδιάμεσων προϊόντων, ποια πιστεύετε ότι είναι τα προβλήματά του;  


Ε. Εκροές τελικών προϊόντων

E1 Είδη και ποσότητες προϊόντων που η επιχείρηση διαθέτει στις αγορές καταναλωτών ("τελικά προϊόντα")  
Ε2 Ποια είναι η γεωγραφική διασπορά των καταναλωτικών αγορών ή πελατών στις οποίες ή οποίους η επιχείρηση πουλά τελικά προϊόντα δηλαδή πόσες αγορές ή πελάτες ευρίσκονται στις ακόλουθες περιοχές:
  • Ήπειρο
  • Μακεδονία
  • Θράκη
  • Στερεά Ελλάδα
  • Πελοπόννησο
  • νησιά του Ιονίου
  • νησιά του Αιγαίου
  • άλλη περιοχή της Ελλάδας
  • Ιταλία
  • άλλες χώρες του εξωτερικού
 
Ε3 Μήπως η μεταφορά των τελικών προϊόντων ανατίθεται υπεργολαβικά σε άλλες εταιρείες (outsourcing); Εάν ναι, ποιες εταιρείες;  
Ε4 Μέσα μεταφοράς των τελικών προϊόντων που αποστέλλει η επιχείρηση: οδικά, μέσω θαλάσσης, αεροπορικά. Ποια τελικά προϊόντα στέλνονται με κάθε μέσο; (Από την απάντηση πρέπει να συνάγεται εάν γίνεται χρήση του Αδριατικού Διαδρόμου;)  
Ε5 Υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις για την μεταφορά των τελικών προϊόντων; Εάν ναι, γιατί επιλέξατε τη συγκεκριμένη λύση που χρησιμοποιείτε;  
Ε6 Εάν στα μέσα μεταφοράς περιλαμβάνονται οι οδικές μεταφορές, σε ποιες περιοχές αποστέλλονται τελικά προϊόντα;
  • Ήπειρο
  • Μακεδονία
  • Θράκη
  • Στερεά Ελλάδα
  • Πελοπόννησο
  • νησιά του Ιονίου
  • νησιά του Αιγαίου
  • άλλη περιοχή της Ελλάδας
  • Ιταλία
  • άλλες χώρες του εξωτερικού
 
Ε7 Εάν στα μέσα μεταφοράς περιλαμβάνεται η θαλάσσια οδός (Αδριατικός Διάδρομος), σε ποιες χώρες και ποια λιμάνια αποστέλλονται τελικά προϊόντα;
  • Ιταλία (π.χ. Μπάρι, Πρίντεζι, Ανκόνα, Βενετία, Τεργέστη);
  • άλλη χώρα
 
Ε8 Εάν στα μέσα μεταφοράς περιλαμβάνεται η θαλάσσια οδός (Αδριατικός Διάδρομος), μέσω ποιου λιμένα προτιμήσατε να πραγματοποιηθεί η αποστολή των τελικών προϊόντων:
  • Ηγουμενίτσα
  • Πάτρα
  • άλλος λιμένας

Ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους προτιμήσατε τον συγκεκριμένο λιμένα;

Μεταφορικό έργο:
  • 60% από Ηγουμενίτσα
  • 40% από Πάτρα (ιδίως εάν το φορτηγό φορτώνει στην Πελοπόννησο)

Από που παίρνουν παραγγελίες για μεταφορές:

  • Αθήνα, Πελοπόννησος και Άρτα (που προτιμάται , π.χ. πορτοκάλια) εξυπηρετούνται από Πάτρα
  • η Μακεδονία (Βέροια, Νάουσα, Σκύδρα, Γιαννιτσά, Καβάλα και Χαλκιδική) εξυπηρετείται από την Ηγουμενίτσα

Προφανώς η εταιρεία προσπαθεί να πάρει παραγγελία όπου ξεφορτώνουν ώστε να μην γυρίζουν άδειοι.

Ε9 Εάν χρησιμοποιείτε το λιμένα της Ηγουμενίτσας για αποστολή τελικών προϊόντων, ποια πιστεύετε ότι είναι τα προβλήματά του;  
Ε10 Εάν στα μέσα μεταφοράς περιλαμβάνονται οι αεροπορικές μεταφορές, σε ποιες χώρες και ποιες πόλεις (αεροδρόμια) αποστέλλονται τελικά προϊόντα;
  • Αθήνα
  • Θεσσαλονίκη
  • άλλη περιοχή της Ελλάδας
  • Ιταλία
  • άλλη χώρα του εξωτερικού
 
Ε11 Εάν χρησιμοποιείτε το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων για αποστολή τελικών προϊόντων, ποια πιστεύετε ότι είναι τα προβλήματά του;  


Ζ. Οικονομικά στοιχεία

Ζ1 Ποσοστό (%) των ετησίων δαπανών της επιχείρησης που αφορά μεταφορές επιβατών (π.χ. προσωπικού) ή εμπορευμάτων Μεγάλο μέρος των δαπανών αντιστοιχούν σε:
  • καράβια (ναύλα)
  • πετρέλαιο (καύσιμα)
Ζ2 Όσον αφορά τις επιβατικές μεταφορές, μπορεί να προσδιορίσει η επιχείρηση το μεταφορικό κόστος της με κάποιον από τους ακόλουθους τρόπους:
  • ανά επιβάτη
  • ανά επιβατοχιλιόμετρο
  • με άλλο τρόπο
 
Ζ3 Θεωρεί η επιχείρηση ότι το κόστος επιβατικών μεταφορών της είναι υψηλό; Εάν ναι, πόσο χαμηλότερο θα επιθυμούσε η επιχείρηση να ήταν;  
Ζ4 Όσον αφορά τις εμπορευματικές μεταφορές, μπορεί να προσδιορίσει η επιχείρηση το μεταφορικό κόστος της με κάποιον από τους ακόλουθους τρόπους:
  • ανά φορτίο
  • ανά τόνο
  • ανά τονοχιλιόμετρο
  • με άλλο τρόπο
  • από Ολλανδία το κόστος είναι 1.3 έως 1.4 εκατ. δρχ συνολικά (ταξίδι με επιστροφή συνολικά 3 500 km)
  • το ταξίδι είναι 30 ώρες μέχρι τη Βενετία και 15 με 16 ώρες από Ανκόνα
Ζ5 Θεωρεί η επιχείρηση ότι το κόστος εμπορευματικών μεταφορών της σας είναι υψηλό; Εάν ναι, πόσο χαμηλότερο θα επιθυμούσε η επιχείρηση να ήταν; Ναι, θα έπρεπε να ήταν κάτω από 1 εκατ. δρχ


Η. Προβλήματα

Η1 Προβλήματα που αντιμετωπίζει η επιχείρηση στις μεταφορές των εισερχομένων πρώτων υλών σε σχέση με τα ακόλουθα:
  • υποδομή (π.χ. δρόμοι, λιμάνια, τερματικοί σταθμοί, μεταφόρτωση)
  • οχήματα (π.χ. φορτηγά, πλοία)
  • διαδικασίες (π.χ. εκτελωνισμός, θεσμικό πλαίσιο)

Η σοβαρότητα κάθε προβλήματος να εκτιμηθεί από την ερωτούμενη επιχείρηση με βάση την κατωτέρω κλίμακα:

  • καθόλου σημαντικό
  • λίγο σημαντικό
  • μέτρια σημαντικό
  • αρκετά σημαντικά
  • εξαιρετικά σημαντικό
  • Να λήξουν τα μονοπώλια, π.χ. Μινωικές Γραμμές
  • Η εταιρεία δεν κάνει επενδύσεις πλέον στην Ελλάδα παρά μόνο στην Ολλανδία διότι:
    • το θεσμικό πλαίσιο αποτελεί πρόβλημα, π.χ. σε φορολογεί φορτώσεις/δεν φορτώσεις
    • το leasing στην Ελλάδα δε σου δίνει σταθερό ανά μήνα (ενώ στην Ολλανδία είναι)
    • το κράτος δεν βοηθάει τους μεταφορείς, π.χ. όταν   έκλεισε η Γιουγκοσλαβία υποβάλλαν χαρτιά για επιδότηση αλλά δεν την πήραν
    • όταν αγοράζεις ένα αμάξι στην Ολλανδία δεν εμπλέκεται το κράτος ενώ στην Ελλάδα "σε γυρνάνε 15 μέρες στα υπουργεία και σε ταλαιπωρούνε για να σου τα πάρουνε"
  • Συμφέρουν τα νέα οχήματα διότι τα συνεργεία είναι πολύ ακριβά!
  • Η οδική υποδομή Ηγουμενίτσα - Γιάννενα - Θεσσαλονίκη είναι προβληματική. Πολλές φορές πάνω γύρω-γύρω (από Πρέβεζα ή από Αθήνα).
  • Οι ασφάλειες είναι πανάκριβες και δεν πληρώνουν (ΑΓΡΟΤΙΚΗ, ΕΜΠΟΡΙΚΗ και ΕΘΝΙΚΗ είναι λίγο καλύτερες)
Η2 Προβλήματα που αντιμετωπίζει η επιχείρηση στις μεταφορές των εξερχόμενων ενδιάμεσων και τελικών προϊόντων σε σχέση με τα ακόλουθα:
  • υποδομή (π.χ. δρόμοι, λιμάνια, τερματικοί σταθμοί, μεταφόρτωση)
  • οχήματα (π.χ. φορτηγά, πλοία)
  • διαδικασίες (π.χ. εκτελωνισμός, θεσμικό πλαίσιο)

Η σοβαρότητα κάθε προβλήματος να εκτιμηθεί από την ερωτούμενη επιχείρηση με βάση την κατωτέρω κλίμακα:

  • καθόλου σημαντικό
  • λίγο σημαντικό
  • μέτρια σημαντικό
  • αρκετά σημαντικά
  • εξαιρετικά σημαντικό
Βλέπε προηγούμενη ερώτηση
Η3 Έχουν ληφθεί στο παρελθόν μέτρα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που εξέφρασε η επιχείρηση; Ποια ήταν τα μέτρα αυτά; Ήταν τα μέτρα αυτά επιτυχημένα (κατά την κρίση της επιχείρησης); Κανένα μέτρο δεν έχει ληφθεί
Η4 Ποια μέτρα πιστεύει η επιχείρηση ότι θα έπρεπε να ληφθούν σήμερα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που εξέφρασε; Η σπουδαιότητα κάθε μέτρου να εκτιμηθεί από την ερωτούμενη επιχείρηση με βάση την κατωτέρω κλίμακα:
  • ελάχιστη σπουδαιότητα
  • μικρή σπουδαιότητα
  • μέτρια σπουδαιότητα
  • μεγάλη σπουδαιότητα
  • εξαιρετική σπουδαιότητα
Υπουργεία
Η5 Ποιοι φορείς θα έπρεπε να είναι υπεύθυνοι για τη λήψη και εφαρμογή αυτών των μέτρων (π.χ. τοπική αυτοδιοίκηση, κράτος, επαγγελματικές οργανώσεις)  
Η6 Γνωρίζει η επιχείρηση την ύπαρξη του Ινστιτούτου Μεταφορών και Επικοινωνιών; Εάν ναι, από που; Όχι
Η7 Κατά την άποψη της επιχείρησης, σε τι θα μπορούσε να φανεί χρήσιμο το Ινστιτούτο Μεταφορών και Επικοινωνιών για την απαλοιφή των μεταφορικών προβλημάτων που αυτή αντιμετωπίζει; Σκέψεις σε σχέση με τα ήδη αναφερθέντα προβλήματα:
  • οι Τούρκοι και οι Γερμανοί σκοτώνονται τα καλοκαίρια με τους δρόμους που είναι παγίδες
  • η KLM είναι πολύ πιο αξιόπιστη από την Ολυμπιακή
  • σιγά-σιγά περνάνε περισσότερα καράβια (άλλες εταιρείες) από την Ηγουμενίτσα