Μενού Επιλογών

ΚΕΤΑ Ηπείρου
Νέα - Ανακοινώσεις
Ανοιχτές Προκηρύξεις
Αρθρα
Εργαλειοθήκη
Τοπική Επιχ/τα
Μητρώο Συμβούλων
Εκδηλώσεις
Newsletter
Βιβλιοθήκη
Συχνές Ερωτήσεις

Οδηγός Βέλτιστης Διαδρομής
Όνομα:
Κωδικός:

   
 




Πώς να Διαλέξετε τον Κατάλληλο Σύμβουλο για την Επιχείρηση σας

Ο θεσμός του συμβούλου επιχειρήσεων, τόσο στη χώρα μας όσο και στις υπόλοιπες χώρες, συνεχώς διευρύνεται. Οι ραγδαίες εξελίξεις που συντελούνται τόσο στο εσωτερικό όσο και εξωτερικό περιβάλλον των επιχειρήσεων επιβάλλουν την εξεύρεση εξειδικευμένων γνώσεων για διάφορα ζητήματα. Στην χώρα μας ο τομέας των συμβούλων επιχειρήσεων μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο και να βοηθήσει ουσιαστικά τις επιχειρήσεις στην περαιτέρω ανάπτυξη τους.

Βασίλης Δ. Παππάς*



Σε μια προσπάθεια να αναδείξουμε το ρόλο και την σημασία των συμβούλων στην βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος της χώρας μας, θα δώσουμε τα σημεία εκείνα που θα βοηθήσουν τόσο τους επιχειρηματίες αναγνώστες στην επιλογή των μελλοντικών τους συμβούλων, όσο και εκείνους που ασχολούνται ή φιλοδοξούν να ασχοληθούν με τον τομέα αυτό με κάποια χαρακτηριστικά, απαραίτητα για την αποτελεσματική άσκηση του δύσκολου έργου τους.

Όσοι λοιπόν αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα στην επιχείρηση σας, μπορείτε να ακολουθήσετε μια διαδικασία η οποία θα σας διευκολύνει στην επιλογή και τη συνεργασία σας με κάποιον σύμβουλο.

Το πρώτο που πρέπει να κάνετε είναι να καθορίσετε επακριβώς το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε και να απαντήσετε στην ερώτηση: ποιο πρόβλημα αντιμετωπίζω και χρειάζομαι έναν σύμβουλο; (εάν δεν είσαστε σίγουροι για το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε και χρειάζεστε βοήθεια για να το προσδιορίσετε, τα βήματα που ακολουθούν θα σας φανούν εξίσου χρήσιμα ώστε να επιλέξετε τον κατάλληλο άνθρωπο που θα σας καθοδηγήσει). Στη συνέχεια θα πρέπει να θέσετε ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα και να προσδιορίσετε κάποιον προϋπολογισμό. Οι στόχοι και το αντικείμενο που θέλετε να επιτύχετε θα πρέπει να είναι συγκεκριμένοι και όχι αόριστοι, να είναι μετρήσιμοι, να μπορούν να πραγματοποιηθούν και να είναι σχετικοί με το πρόβλημα.

Επίσης, θα είναι χρήσιμο να φτιάξετε μια μικρή έκθεση που θα σας βοηθήσει να επιλέξετε τον κατάλληλο σύμβουλο. Θα πρέπει να περιέχει τα εξής:
 μια περιγραφή της επιχείρησή σας – το σκοπό και τις αξίες τις οποίες υπηρετεί, τη δραστηριότητά της, το μέγεθος και τις υποδομές της,
 το πρόβλημα ή την επιθυμία που σας οδήγησε να ζητήσετε την βοήθεια ενός εξωτερικού συμβούλου,
 τι θα θέλατε ο σύμβουλος να επιτύχει για την επιχείρησή σας;
 πότε θέλετε να ξεκινήσει την δουλειά, και πότε θα θέλατε να έχει τελειώσει;
 δώστε μια περιγραφή από το άτομο εκείνο με το οποίο θα θέλατε μια συνεργασία,
 καθορίστε τα χρήματα που διατίθεστε να προσφέρεται σε κάποιον να σας βοηθήσει με το πρόβλημά σας

Αφού ξεκαθαρίσετε τα προηγούμενα, μπορείτε να φτιάξτε ένα μικρό ερωτηματολόγιο όπου θα ζητήσετε από τον σύμβουλο με τον οποίο πιθανόν να συνεργαστείτε, να σας δώσει απαντήσεις:
 τον ενδιαφέρει να αναλάβει την συγκεκριμένη δουλειά;
 θα είναι διαθέσιμος όποτε τον χρειαστείτε;
 έχει αντιμετωπίσει στο παρελθόν ανάλογο πρόβλημα με αυτό της επιχείρησής σας;
 ποιες ικανότητες σχετικά με το πρόβλημα έχει, και πιστεύει πως θα σας βοηθήσουν;
 ποιο είναι το ποσό που θα χρειαστεί για μια τέτοια δουλειά;

Όσον αφορά τους συμβούλους επιχειρήσεων, μερικές από τις ικανότητες τις οποίες πρέπει να διαθέτουν, περιλαμβάνουν:
 τη διαγνωστική ικανότητα,
 την ικανότητα εξεύρεσης λύσεων σε επιχειρηματικά προβλήματα,
 τη γνώση πολλών και συμπληρωματικών αντικειμένων,
 τη δυνατότητα να προωθεί και να πουλά και
 τις διοικητικές ικανότητες.

Πέρα όμως από τις ικανότητες αυτές, υπάρχει άλλη μια, την οποία θεωρώ ίσως την σημαντικότερη για την επιτυχημένη καριέρα ενός ατόμου στο χώρο της συμβουλευτικής. Αυτή δεν είναι άλλη από την ικανότητα για «επικοινωνία» του συμβούλου με τον πελάτη. Τα πρώτα αποτελέσματα για την επιτυχημένη επικοινωνία και κατανόηση του προβλήματος γίνεται όταν ο σύμβουλος καταθέτει την γραπτή του πρόταση-προσφορά για να διεκδικήσει τη συνεργασία του πελάτη. Εάν η πρόταση έχει κενά, δεν καλύπτει το πρόβλημα, είναι ασαφής και όχι καλά οργανωμένη ο πελάτης θα επηρεασθεί αρνητικά και είναι βέβαιο ότι δεν θα προχωρήσει σε συνεργασία.

Πολλοί επιχειρηματίες πιστεύουν πως έχουν μεγάλη εμπειρία και έμφυτο το ταλέντο για την άσκηση διοίκησης και την εξεύρεση λύσεων στην επιχείρηση τους. Αυτό είναι σωστό αλλά δεν είναι απόλυτο. Για την επίτευξη σημαντικών και δύσκολων στόχων, καθώς και για την επίλυση εξειδικευμένων προβλημάτων, τα στοιχεία αυτά δεν είναι αρκετά. Χρειάζονται ικανότητες και γνώσεις. Βέβαια η εμπειρία αποτελεί μάθηση και διαδικασία συσσώρευσης γνώσης. Όμως η γνώση αυτή χωρίς την ύπαρξη ενός επιστημονικού υπόβαθρου μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνο εμπειρισμό, ενώ ο χρόνος για να την αποκτήσει κάποιος είναι πολύ μεγαλύτερος από ότι απαιτεί η σπουδή της ήδη συσσωρευμένης επιστημονικής γνώσης. Απευθυνθείτε λοιπόν σε ανθρώπους εξειδικευμένους, σε επαγγελματίες συμβούλους που μπορούν να σας βοηθήσουν να πετύχετε τους στόχους σας.


* B.A. (Hons) Business Enterprise, Diploma in International Banking, MBA in Marketing
Επιχειρηματικός Σύμβουλος Κέντρου Επιχειρηματικής & Τεχνολογικής Ανάπτυξης
(Κ.Ε.Τ.Α) Θεσπρωτίας


Για περισσότερες πληροφορίες πάνω στο θέμα αυτό και τυχόν παρατηρήσεις και σχόλια, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου στην ηλεκτρονική διεύθυνση, vaspappas@hotmail.com.


Βαθμολογήστε το άρθρο

Ημερομηνία Δημοσίευσης

20/9/2020

Συγγραφέας

Βασίλης Δ. Παππάς

Πηγή ¶ρθρου

© 2003, Βασίλης Δ. Παππάς
 




 

 















 
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Γ' ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
Ε.Π. "ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ"
    © Copyright 2003-2007 KETA Epirus. All Rights Reserved