Μενού Επιλογών

ΚΕΤΑ Ηπείρου
Νέα - Ανακοινώσεις
Ανοιχτές Προκηρύξεις
Αρθρα
Εργαλειοθήκη
Τοπική Επιχ/τα
Μητρώο Συμβούλων
Εκδηλώσεις
Newsletter
Βιβλιοθήκη
Συχνές Ερωτήσεις

Οδηγός Βέλτιστης Διαδρομής
Όνομα:
Κωδικός:

   
 




Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα: Ανακαλύψτε το και κερδίστε περισσότερους Πελάτες!

 

Το 2005 έχει κηρυχθεί έτος “Ανταγωνιστικότητας” και το ερώτημα που κυριαρχεί στους περισσότερους είναι “πως θα αυξήσουμε την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων;” Η πολιτεία έχει ήδη δρομολογήσει μια σειρά από προγράμματα και δράσεις, όμως το έχω πει πολλές φορές και το επαναλαμβάνω, τα προγράμματα δεν είναι ο μονόδρομος για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Τα επόμενα χρόνια θα επιβιώσουν οι επιχειρήσεις εκείνες οι οποίες θα προσαρμοστούν γρηγορότερα στις αλλαγές που επέρχονται και τις παγκόσμιες ισορροπίες που δημιουργούνται. Η χώρα μας και κατ’ επέκταση ο νομός μας θα πρέπει να κινηθεί με γοργά βήματα προς την κατεύθυνση αυτή. Κάθε επιχειρηματίας θα πρέπει να θέσει έναν βασικό στόχο. Να εντοπίσει, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της επιχείρησης του, τα ποιοτικά εκείνα χαρακτηριστικά που θα δώσουν στο προϊόν ή την υπηρεσία του ένα ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ.

Βασίλης Δ. Παππάς

Επιχειρηματικός Σύμβουλος

Κ.Ε.Τ.Α. Θεσπρωτίας

 

Τι είναι ανταγωνιστικό πλεονέκτημα; Είναι εκείνο το «χαρακτηριστικό» της δράσης μιας  επιχείρησης που την κάνει διαφορετική από τις άλλες. O μεγάλος θεωρητικός του marketing & management, Michael Porter είπε, «ανταγωνιστικό πλεονέκτημα επιτυγχάνεται όταν κάνεις διαφορετικά πράγματα από τους ανταγωνιστές σου, ή όταν κάνεις τα ίδια πράγματα αλλά με διαφορετικό τρόπο». Νομίζω πως μέσα σ’ αυτή την πρόταση περιέχεται όλη η ουσία της έννοιας αυτής.  

 

Οι καταναλωτές συνήθως διαλέγουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τα οποία ικανοποιούν σε μεγαλύτερο βαθμό τις ανάγκες και επιθυμίες τους. Το κλειδί για να αποκτήσετε νέους πελάτες ή να κρατήσετε τους ήδη υπάρχοντες πιστούς στα προϊόντα της επιχείρησή σας, είναι να καταλάβετε σε βάθος τις πραγματικές τους ανάγκες, καλλίτερα από ότι το κάνουν οι ανταγωνιστές σας και να παρακολουθήσετε προσεκτικά την αγοραστική διαδικασία που ακολουθούν μέχρι την τελική αγορά του προϊόντος. 

 

Το πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων ανταγωνιστών επιτυγχάνεται προσφέροντας στους καταναλωτές «μεγαλύτερη αξία» στο προϊόν που επέλεξαν. Αυτό σημαίνει δύο πράγματα, είτε χαμηλώνουμε τις τιμές στα προϊόντα μας για να είμαστε ανταγωνιστικοί, είτε προσφέρουμε περισσότερα οφέλη στον καταναλωτή για κάθε προϊόν ώστε να δικαιολογείτε μια αύξηση στις τιμές. Εδώ θα ήθελα να κάνω μια παρένθεση και να σημειώσω πως άλλο πράγμα η «αξία» ενός αγαθού και άλλο η «τιμή» του. Η τιμή του είναι το χρηματικό ποσό που πρέπει να πληρώσουμε για να το αποκτήσουμε και είναι το ίδιο για όλους. Η αξία από την άλλη αντιπροσωπεύει τα οφέλη και τον βαθμό ικανοποίησης μιας ανάγκης που παρέχει ένα προϊόν στους καταναλωτές και είναι διαφορετική για τον καθένα. Το ίδιο προϊόν μπορεί να έχει διαφορετική αξία για εσάς από ότι έχει για εμένα, αλλά όμως θα έχει την ίδια τιμή. Στις περισσότερες των περιπτώσεων όσο μεγαλύτερη είναι η αξία ενός αγαθού, τόσο μεγαλύτερη είναι και τιμή του. Δεν ισχύει όμως για όλα τα αγαθά. Υπάρχει για παράδειγμα το παράδοξο του νερού όπου αν και έχει τεράστια αξία για τον καθένα μας, έχει πολύ μικρή τιμή για να το αποκτήσεις (αυτό φυσικά οφείλεται στα τεράστια αποθέματα που υπάρχουν).

 

Αν μια επιχείρηση «τοποθετηθεί» στην αγορά, ως η επιχείρηση που προσφέρει την καλλίτερη ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών για την κάλυψη μιας ανάγκης, τότε θα πρέπει και να την προσφέρει. Αν τοποθετηθεί ως η «ποιο γρήγορη στην παράδοση του προϊόντος», τότε θα πρέπει και να είναι. Η ειλικρίνεια θα πρέπει να διέπει την σχέση μεταξύ επιχείρησης και πελάτη. Πείτε την αλήθεια στον πελάτη σας. Θα το εκτιμήσει και θα δείξει μεγαλύτερη κατανόηση αν κάτι πάει στραβά.

 

Αυτό που έχει σημασία είναι η επιχείρηση σας να καταφέρει να διαφοροποιηθεί από τις υπόλοιπες και μπορείτε να το πετύχετε δίνοντας πάντα στους πελάτες σας έναν καλό λόγο για να επιλέξουν το δικό σας προϊόν. Ο λόγος αυτός μπορεί να είναι οτιδήποτε, η χαμηλότερη τιμή, η καλλίτερη ποιότητα, η γρήγορη εξυπηρέτηση, η φιλική συμπεριφορά και αντιμετώπιση του πελάτη. Τα προηγούμενα τα έχουμε επαναλάβει πολλές φορές αλλά θεωρώ πως η απόκτηση “ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος” είναι από τα σημαντικότερα κομμάτια για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης και σας παροτρύνω να μάθετε περισσότερα πράγματα για το θέμα αυτό είτε μέσα από οικονομικά περιοδικά και βιβλία, είτε χρησιμοποιώντας το διαδύκτιο. Όλα αυτά δεν θα πρέπει να σας φαίνονται ακατόρθωτα και ανεφάρμοστα στις δικές σας επιχειρήσεις, θέληση και σωστός προγραμματισμός να υπάρχει και να είσαστε σίγουροι πως θα πετύχετε.

 

 

Όσοι θα θέλατε περισσότερες πληροφορίες πάνω στο θέμα αυτό , επισκεφθείτε τo γραφείο του Κέντρου Επιχειρηματικής και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (Κ.Ε.Τ.Α)  ή εναλλακτικά επικοινωνήσετε μαζί μου στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, info@vasilispappas.com, όπου θα έχετε άμεση απάντηση.


Βαθμολογήστε το άρθρο

Ημερομηνία Δημοσίευσης

30/8/2020

Συγγραφέας

Βασίλης Δ. Παππάς - Επιχειρηματικός Σύμβουλος ΚΕΤΑ Θεσπρωτίας

Πηγή ¶ρθρου

© 2003-2005 Βασίλης Δ. Παππάς
 




 

 















 
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Γ' ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
Ε.Π. "ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ"
    © Copyright 2003-2007 KETA Epirus. All Rights Reserved