Μενού Επιλογών

ΚΕΤΑ Ηπείρου
Νέα - Ανακοινώσεις
Ανοιχτές Προκηρύξεις
Αρθρα
Εργαλειοθήκη
Τοπική Επιχ/τα
Μητρώο Συμβούλων
Εκδηλώσεις
Newsletter
Βιβλιοθήκη
Συχνές Ερωτήσεις

Οδηγός Βέλτιστης Διαδρομής
Όνομα:
Κωδικός:

   
 




Πως θα κάνετε μια Επιτυχημένη Διαφήμιση

Η διαφήμιση αναμφισβήτητα έχει εισχωρήσει για τα καλά στην καθημερινή μας ζωή. Έρευνες έχουν δείξει πως κατά μέσο όρο ερχόμαστε σε επαφή με περίπου χίλια διακόσια(1.200) διαφημιστικά μηνύματα ημερησίως! Μπορεί το νούμερο να σας φαίνεται μεγάλο αλλά είναι πραγματικό. Πέρα από την τηλεόραση που μας βομβαρδίζει καθημερινά με εκατοντάδες μηνύματα, υπάρχουν οι εφημερίδες και τα περιοδικά, το ραδιόφωνο και τα διάφορα έντυπα που έχει η κάθε επιχείρηση. Ακόμα και μια βόλτα στον δρόμο να κάνετε οι επιγραφές των καταστημάτων αποτελούν επίσης μια μορφή διαφήμισης.



Βασίλης Δ. Παππάς*


 


Σημαντικό κομμάτι στην επιτυχία μιας διαφήμισης είναι ο καθορισμός της σωστής στρατηγικής που θα πρέπει να ακολουθήσετε βάση των ιδιαιτεροτήτων των προϊόντων σας και της αγοράς που απευθύνεστε. Προκειμένου λοιπόν τα χρήματα σας να μην ξοδευτούν άσκοπα και χωρίς αποτέλεσμα θα σας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο να απαντήσετε τα παρακάτω πέντε ερωτήματα:


1)     Που βρισκόμαστε; Ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης, όσον αφορά την οικονομική μας θέση, το μερίδιο αγοράς που κατέχουμε και την ακολουθούμενη στρατηγική από τον ανταγωνισμό.


2)     Σε ποιους απευθυνόμαστε; Καθορισμός της «αγοράς στόχου». Τμηματοποίηση της αγοράς ανάλογα με τις ανάγκες και απαιτήσεις των πελατών, ανάλογα την ηλικία, την γεωγραφική κατανομή, την διαφορά εισοδήματος, κτλ. Τα διαφορετικά γκρουπ καταναλωτών έχουν και διαφορετικές ανάγκες.


3)     Ποιοι είναι οι στόχοι της διαφήμισης; Τι προσδοκούμε να πετύχουμε; Να ενημερώσουμε το κοινό για ένα νέο προϊόν; να τους πείσουμε να αγοράσουνε το δικό μας προϊόν επειδή προσφέρει περισσότερα οφέλη; ή να τους υπενθυμίσουμε πως η επιχείρηση μας είναι ακόμα εδώ και στέκετε γερά στα πόδια της;


4)     Ποιο θα είναι το μήνυμα; Το μήνυμα προσδιορίζεται ανάλογα με την εικόνα που θέλουμε να δημιουργήσουμε στο μυαλό των πελατών μας για την εταιρία μας (imaging). Αν είμαστε γρήγοροι και εξυπηρετικοί, θα πρέπει με κάποιο τρόπο να το «απεικονίσουμε», αν είμαστε ποιοτικοί και  αξιόπιστοι και θέλουμε οι πελάτες μας να μας βλέπουν ως τέτοιους, θα πρέπει επίσης να το δείχνουμε από τον τρόπο που μιλάμε στους πελάτες μας μέχρι το λογότυπο που χρησιμοποιούμε.


5)     Πόσα θα πρέπει να δαπανήσουμε; Αυτό εξαρτάται από την αποτελεσματικότητα που θέλουμε να πετύχουμε. Αν βγάλουμε έντυπα και αφίσες εξαρτάτε από την ποιότητα που θέλουμε καθώς επίσης και από την ποσότητα που θα παραχθούν. Από τους τρόπους προβολής που θα χρησιμοποιήσουμε, για παράδειγμα μια διαφήμιση στην τηλεόραση κοστίζει πολύ περισσότερο από μια διαφήμιση σε μια εφημερίδα. 


Απαντώντας στις ερωτήσεις αυτές και αφού έχετε καθορίσει το «προφίλ» που θέλετε να δείξει η επιχείρηση σας στην αγορά, μπορείτε στη συνέχεια να προχωρήσετε στο επόμενο βήμα που είναι η διαμόρφωση του μηνύματος που θα χρησιμοποιήσετε στις διαφημίσεις σας. Μια διαφήμιση για να θεωρηθεί επιτυχημένη θα πρέπει να ικανοποιεί τέσσερα βασικά στάδια: Προσοχή, Ενδιαφέρον, Επιθυμία και Δράση ή όπως έχει επικρατήσει ο αγγλικός όρος A.I.D.A. – Attention, Interest, Desire, Action. Μια διαφήμιση λοιπόν θα πρέπει αρχικά να προκαλεί την προσοχή του υποψήφιου πελάτη, στη συνέχεια θα πρέπει να κερδίσει το ενδιαφέρον του για το προϊόν με σκοπό να επιθυμήσει να το αποκτήσει, και τέλος να τον ωθήσει ώστε να δράσει αγοράζοντας το προϊόν. Δηλαδή:


-          Attention (πρόκληση της προσοχής). Το διαφημιστικό μήνυμα θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να τραβάει την προσοχή του καταναλωτή. Για παράδειγμα μια διαφήμιση για αθλητικά παπούτσια μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιον επώνυμο αθλητή όπως ο David Beckam για να προκαλέσει την προσοχή.


-          Interest (πρόκληση του ενδιαφέροντος). Αφού το μήνυμα της διαφήμισης έχει τραβήξει την προσοχή του καταναλωτή, στη συνέχεια θα πρέπει να του τραβήξει το ενδιαφέρον ώστε να συνεχίσει να παρακολουθεί την διαφήμιση.


-          Desire (διέγερση της επιθυμίας) με εικόνες και ήχους, δημιουργείτε η επιθυμία να βιώσει ο πελάτης τα διαφημιζόμενα οφέλη του προϊόντος.


-          Action (ενεργοποίηση της πώλησης). Παρακίνηση για την αγορά του προϊόντος, έτσι ώστε ο πελάτης όταν έρθει σε επαφή με το διαφημιζόμενο προϊόν να το αγοράσει. Στο παράδειγμα με τα αθλητικά παπούτσια, ο πιθανός πελάτης ο οποίος έχει έρθει σε επαφή με τα προηγούμενα στάδια, χρειάζεται μια επιπλέον «ώθηση», έτσι ώστε όταν περάσει μπροστά από μια βιτρίνα να μπει στο μαγαζί και να τα αγοράσει. Αυτή η ώθηση μπορεί να είναι μια προσφορά ή μια καλή έκπτωση.



Προσδιορίστε το προφίλ και την εικόνα που θέλετε να δείξετε για την επιχείρηση και το προϊόν σας. Διαμορφώστε το μήνυμα σας ανάλογα ώστε να «επικοινωνεί» πλήρως την εικόνα αυτή. Ακολουθήστε τα βήματα που περιγράψαμε και αυξήστε σημαντικά την αποτελεσματικότητα της διαφήμισης σας.



*B.A. (Hons) Business Enterprise, Diploma in International Banking, MBA in Marketing 



Επιχειρηματικός Σύμβουλος Κέντρου Επιχειρηματικής & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (Κ.Ε.Τ.Α) Θεσπρωτίας


 


© 2003-2004 Βασίλης Δ. Παππάς. Για περισσότερες πληροφορίες αποστείλετε e-mail στην διεύθυνση vaspappas@hotmail.com



Βαθμολογήστε το άρθρο
Μέσος Όρος : 3      840   ψήφος

Ημερομηνία Δημοσίευσης

26/10/2020

Συγγραφέας

Βασίλης Δ. Παππάς

Πηγή ¶ρθρου

© 2003-2004 Βασίλης Δ. Παππάς
 




 

 















 
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Γ' ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
Ε.Π. "ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ"
    © Copyright 2003-2007 KETA Epirus. All Rights Reserved