Μενού Επιλογών

ΚΕΤΑ Ηπείρου
Νέα - Ανακοινώσεις
Ανοιχτές Προκηρύξεις
Αρθρα
Εργαλειοθήκη
Τοπική Επιχ/τα
Μητρώο Συμβούλων
Εκδηλώσεις
Newsletter
Βιβλιοθήκη
Συχνές Ερωτήσεις

Οδηγός Βέλτιστης Διαδρομής
Όνομα:
Κωδικός:

   
 




Επιχείρηση & Προγραμματισμός

Η επιτυχία μιας επιχειρηματικής ιδέας είναι σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσμα του σωστού προγραμματισμού. Χωρίς την ύπαρξη πλάνου για το τι θέλετε να κάνετε και πως θα το κάνετε, η επιχείρηση σας προχωρεί προς το μέλλον με αβεβαιότητα. Δεν έχει ξεκάθαρους στόχους και δεν μπορεί να αναπτύξει την στρατηγική εκείνη που θα την βοηθήσει στην ανάπτυξη και στην αύξηση της κερδοφορίας της.

Βασίλης Δ. Παππάς*

 

Στο άρθρο αυτό θα μιλήσουμε για τον «προγραμματισμό» και θα δούμε μερικά σημεία που θα σας βοηθήσουν στην ανάπτυξη του δικού σας πλάνου. Ξεκινήστε με τους υψηλούς στόχους που έχετε θέσει για το μέλλον, και επεξεργαστείτε τους στο παρόν. Εάν επιτρέψετε στον εαυτό σας να «οραματιστεί» την επιτυχία σας, τότε έχετε κάνει ήδη ένα βήμα προς αυτήν!

 

Οι περισσότερες επιχειρήσεις βλέπουν την αρχή της πορείας που έχουν να διανύσουν ακριβώς μπροστά τους, χωρίς να υψώνουν λίγο τα μάτια τους να δουν που τους οδηγεί μετά από κάποια απόσταση. Πρέπει να «οραματιστείτε» την επιχείρηση σας να βρίσκεται στην ακμή της σε είκοσι χρόνια από τώρα, έτσι ώστε να φτάσει στην κορυφή μετά από δέκα χρόνια. Γνωρίζοντας τι πρέπει να κάνετε και τι να πετύχετε για μια τέτοια υψηλή απόδοση, μπορείτε να σκεφτείτε το σημείο που θα πρέπει να είναι η επιχείρηση σας από τώρα και σε πέντε χρόνια. Αυτό θα σας βοηθήσει να συγκεντρωθείτε πάνω σε αυτό που πρέπει να γίνει μέχρι το τέλος ενός έτους, το οποίο με τη σειρά του σας δείχνει το δρόμο για το τι θα πρέπει να κάνετε αύριο, να κάνετε σήμερα!

 

Ο σωστός προγραμματισμός θα πρέπει να ξεκινάει με μια μικρή έρευνα. Βέβαια όσο πιο συγκεκριμένη η έρευνα τόσο πιο αποτελεσματικός θα είναι και ο προγραμματισμός. Το πλάνο σας μπορεί να αποκτήσει μεγαλύτερη ακρίβεια όταν αποκτήσετε γνώση στα παρακάτω σημεία:

 

  1. Προϊόν ή υπηρεσία: Θα πρέπει να ανακαλύψετε τι είναι αυτό που κάνει το προϊόν σας επιθυμητό, καλλίτερο και διαφορετικό από τα υπόλοιπα της αγοράς. Βρείτε τους τρόπους να το βελτιώσετε και να του δώσετε επιπλέον «αξία».
  2. Οφέλη: Ψάξτε τα οφέλη που παρέχει το προϊόν σας στους πελάτες σας. Καταγράψτε τα στο πλάνο σας και ιδιαίτερα αυτά που δεν προσφέρονται από τους υπόλοιπους της αγοράς.
  3. Αγορά: Το πλάνο κάθε επιχειρηματία πρέπει να καταρτίζεται σε σχέση με ολόκληρη την αγορά. Θα πρέπει πρώτα να μάθετε πολύ καλά την αγορά που θα κινηθείτε και μετά να αρχίσετε να προγραμματίζετε.
  4. Κλάδος: Πριν ξεκινήσετε τον προγραμματισμό σας θα πρέπει να δείτε την επιχείρηση σας ως το μέρος ενός συνόλου που ανήκει σε έναν συγκεκριμένο κλάδο της αγοράς. Προσπαθήστε να εντοπίσετε τις αδυναμίες του κλάδου σας αλλά και τις ευκαιρίες που μπορούν να δημιουργηθούν. Μάθετε από τις επιτυχίες και τις αποτυχίες των υπολοίπων.
  5. Ανταγωνισμός: Θα πρέπει να έχετε καλή γνώση των ανταγωνιστών σας. Τα δυνατά και αδύνατα σημεία τους. Τι κάνουν καλλίτερο από εσάς και ποια είναι τα σημεία που υπερέχετε εσείς.
  6. Πελάτες: Εξετάστε προσεκτικά ποιοι είναι οι πελάτες σας. Ποιες ηλικίες αγοράζουν το προϊόν σας, τι εισοδήματος είναι, με ποια συχνότητα αγοράζουν, ποιες είναι οι αγοραστικές τους συνήθειες, κτλ.
  7. Διαφήμιση: Βρείτε εκείνα τα μέσα επικοινωνίας, τα οποία χρησιμοποιούν ποιο συχνά οι υποψήφιοι πελάτες σας, εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνο, κτλ. και χρησιμοποιήστε τα για την προβολή της επιχείρησης και του προϊόντος σας.
  8. Τεχνολογία: Ανακαλύψτε τους τρόπους που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις νέες τεχνολογίες. Για πολλούς ακόμα και η χρήση ενός υπολογιστή, τους φαίνετε βουνό! Μάθετε να χρησιμοποιείτε τις νέες τεχνολογίες προς όφελος δικό σας και της επιχείρηση σας.

Κάνοντας λοιπόν μια μικρή έρευνα στα παραπάνω σημεία, είσαστε σε θέση να αναπτύξετε ένα ρεαλιστικό πλάνο που θα σας βοηθήσει να προγραμματίσετε σωστά τις ενέργειες σας για το «αύριο» της επιχείρησης σας. Η επιτυχία μιας επιχείρησης δεν είναι κάτι αόριστο αλλά ούτε και κάτι τυχαίο. Απαιτούνται μεγάλες προσπάθειες και πολύ κόπος. Με τον σωστό προγραμματισμό είσαστε ένα βήμα ποιο κοντά. 

 

* B.A. (Hons) Business Enterprise, Diploma in    International Banking, MBA in Marketing 

Επιχειρηματικός Σύμβουλος Κέντρου Επιχειρηματικής & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (Κ.Ε.Τ.Α) Θεσπρωτίας

 

 

© 2003-2004 Βασίλης Δ. Παππάς. Για περισσότερες πληροφορίες αποστείλετε e-mail στην διεύθυνση vaspappas@hotmail.com. 


Βαθμολογήστε το άρθρο
Μέσος Όρος : 3      656   ψήφος

Ημερομηνία Δημοσίευσης

3/1/2021

Συγγραφέας

Βασίλης Δ. Παππάς

Πηγή Άρθρου

© 2003-2005 Βασίλης Δ. Παππάς
 




 

 















 
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Γ' ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
Ε.Π. "ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ"
    © Copyright 2003-2007 KETA Epirus. All Rights Reserved