Μενού Επιλογών

ΚΕΤΑ Ηπείρου
Νέα - Ανακοινώσεις
Ανοιχτές Προκηρύξεις
Αρθρα
Εργαλειοθήκη
Τοπική Επιχ/τα
Μητρώο Συμβούλων
Εκδηλώσεις
Newsletter
Βιβλιοθήκη
Συχνές Ερωτήσεις

Οδηγός Βέλτιστης Διαδρομής
Όνομα:
Κωδικός:

   
 




Ατμόσφαιρα καταστήματος. Διαμορφώστε την κατάλληλα και αυξήστε τις πωλήσεις σας

Στο άρθρο αυτό θα διαπραγματευτούμε ένα θέμα το οποίο έχει να κάνει με την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών και συγκεκριμένα με την διαμόρφωση της κατάλληλης ατμόσφαιρας μέσα σε ένα κατάστημα προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους πελάτες και να αυξήσει τις πωλήσεις σας.

Βασίλης Δ. Παππάς*

 

Η διαμόρφωση της “ατμόσφαιρας” ενός καταστήματος επηρεάζει άμεσα την αγοραστική συμπεριφορά των πελατών, και κατά συνέπεια τις πωλήσεις. Στόχος κάθε καταστήματος θα πρέπει να είναι η διαμόρφωση μια θετικής ατμόσφαιρας που θα δημιουργεί ευχάριστο περιβάλλον στους πελάτες. Γιατί όμως η “ατμόσφαιρα” μέσα σε ένα κατάστημα είναι τόσο σημαντική;

  1. Η ατμόσφαιρα όταν είναι ευχάριστη κάνει τον πελάτη θετικό και πρόθυμο να αγοράσει ή να δοκιμάσει κάποιο προϊόν και να ξοδέψει περισσότερα χρήματα.
  2. Με την δημιουργία της κατάλληλης ατμόσφαιρας, ο πελάτης ενδέχεται να είναι περισσότερο παρορμητικός και να κάνει αγορές που δεν είχε σκοπό να κάνει πριν μπει στο μαγαζί.
  3. Ένα ευχάριστο περιβάλλον κάνει τους πελάτες να ξοδέψουν περισσότερο χρόνο στο κατάστημα με αποτέλεσμα να έρθουν σε επαφή με περισσότερα προϊόντα και οι πωλητές να κάνουν πιο αποτελεσματικά τη δουλειά τους.
  4. Η θετική ατμόσφαιρα κάνει την επίσκεψη στο κατάστημα μια ευχάριστη εμπειρία για τον πελάτη, που σημαίνει πως αυτός ο πελάτης θα επισκεφθεί ξανά το συγκεκριμένο κατάστημα για να αγοράσει κάποιο προϊόν, ενώ είναι πολύ πιθανό να συστήσει το κατάστημα σε φίλους και γνωστούς.

 

Βλέπουμε λοιπόν πως η “ατμόσφαιρα” ενός καταστήματος παίζει καθοριστικό ρόλο στις πωλήσεις του. Πως όμως μπορούμε να διαμορφώσουμε την κατάλληλη “ατμόσφαιρα” προκειμένου να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας και να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας;

 

Ξεκινάμε από το εξωτερικό περιβάλλον του καταστήματος που είναι η πρόσοψη (βιτρίνες, ταμπέλες, κτλ.). Είναι αυτά τα στοιχεία της “ατμόσφαιρας” που βλέπει πρώτα ο πελάτης και θα τον προσελκύσουν να επισκεφθεί το κατάστημα σας. Η πρόσοψη είναι η εικόνα της επιχείρησης σας και θα πρέπει να δώσετε μεγάλη σημασία στη δημιουργία της. Θα πρέπει να προσέξετε να είναι ελκυστική για να φέρνει πελάτες, αναγνωρίσιμη για να επικοινωνεί την ταυτότητα και το είδος του καταστήματος, και ικανή για να εκθέτει αποτελεσματικά τα εμπορεύματα.

 

Από τη στιγμή που ο πελάτης αντιμετωπίσει θετικά τα εξωτερικά στοιχεία της ατμόσφαιρας του καταστήματος, σειρά έχουν τα εσωτερικά στοιχεία που θα τον κάνουν εν’ τέλει να προβεί σε αγορά του προϊόντος. Τα εσωτερικά στοιχεία του περιβάλλοντος που διαμορφώνουν την ατμόσφαιρα ενός καταστήματος είναι η μουσική, το άρωμα, τα χρώματα και ο φωτισμός. Έχει διαπιστωθεί πως η εντύπωση που προκαλεί το εσωτερικό περιβάλλον επιδρά άμεσα στην αγοραστική συμπεριφορά του πελάτη.

 

Η μουσική χρησιμοποιείτε πολύ συχνά στα καταστήματα για να δημιουργήσει ευχάριστο περιβάλλον και να επηρεάσει το χρόνο παραμονής των πελατών στο κατάστημα. Πιστεύω έχει τύχει σε πολλούς να μην βγαίνουν από ένα κατάστημα εαν πρώτα δεν έχει «τελειώσει» το τραγούδι!

 

Η οσμή είναι ένα άλλο πολύ σημαντικό στοιχείο του εσωτερικού περιβάλλοντος και μπορεί να επηρεάσει την συμπεριφορά των πελατών σας. Για παράδειγμα, σε ένα μεγάλο Βρετανικό super-market ανακαλύφθηκε πως διοχέτευαν από τον εξαερισμό του καταστήματος μια τεχνητή μυρωδιά από φρέσκο ψωμί! Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα οι πελάτες να αυξήσουν τις αγορές τους στα τρόφιμα γιατί η μυρωδιά τους προκάλεσε μια τεχνητή αίσθηση πείνας. Επίσης η μυρωδιά μπορεί να λειτουργήσει και ως στοιχείο ταυτότητας ενός καταστήματος. Γενικά η μυρωδιά επιδρά στη διανοητική και ψυχολογική κατάσταση του ατόμου, άρα και στην συμπεριφορά του ως αγοραστής.

 

Τα χρώματα παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στην δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας. Έχει διαπιστωθεί ότι υπάρχει επίδραση των χρωμάτων στη διάθεση και τη συμπεριφορά των πελατών. Το κόκκινο και πορτοκαλί προκαλούν έντονα συναισθήματα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να προσελκύσουν τους πελάτες, ενώ το μπλε και πράσινο δημιουργούν περισσότερο ένα ευχάριστο περιβάλλον. Η χρήση τους στον εξωτερικό και εσωτερικό χώρο θα πρέπει να επικοινωνεί πλήρως την εικόνα και την ταυτότητα του καταστήματος.

 

Ο φωτισμός είναι επίσης ένα άλλο πολύ σημαντικό στοιχείο για την δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας. Ο ρόλος του είναι τόσο αισθητικός όσο και λειτουργικός αφού με την κατάλληλη τοποθέτηση φωτιστικών, μπορούν να αναδειχθούν συγκεκριμένα εμπορεύματα. Υποστηρίζεται ότι προϊόντα που φωτίζονται έντονα προσελκύουν περισσότερο την προσοχή των πελατών.  

 

Βλέπουμε λοιπόν πως η διαμόρφωση της κατάλληλης ατμόσφαιρας είναι κάτι πολύ σημαντικό για ένα κατάστημα αφού επηρεάζει άμεσα τη συμπεριφορά των πελατών του. Επίσης θα πρέπει να επισημάνουμε ότι σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση ευχάριστου περιβάλλοντος σε ένα κατάστημα, παίζει η διαρρύθμιση του καταστήματος αλλά και το υπαλληλικό προσωπικό του. Σε επόμενο άρθρο μας θα συζητήσουμε πως μπορείτε να διαμορφώσετε τα στοιχεία αυτά προς όφελός σας.

 

 

* B.A. (Hons) Business Enterprise, Diploma in International  Banking, MBA in Marketing 

Επιχειρηματικός Σύμβουλος Κέντρου Επιχειρηματικής &    Τεχνολογικής Ανάπτυξης (Κ.Ε.Τ.Α) Θεσπρωτίας

 

© 2003-2005 Βασίλης Δ. Παππάς. Για περισσότερες πληροφορίες και παρατηρήσεις, αποστείλετε e-mail στην διεύθυνση info@vasilispappas.com.


Βαθμολογήστε το άρθρο
Μέσος Όρος : 3      625   ψήφος

Ημερομηνία Δημοσίευσης

17/1/2021

Συγγραφέας

Βασίλης Δ. Παππάς

Πηγή ¶ρθρου

© 2003-2005 Βασίλης Δ. Παππάς
 




 

 















 
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Γ' ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
Ε.Π. "ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ"
    © Copyright 2003-2007 KETA Epirus. All Rights Reserved