Μενού Επιλογών

ΚΕΤΑ Ηπείρου
Νέα - Ανακοινώσεις
Ανοιχτές Προκηρύξεις
Αρθρα
Εργαλειοθήκη
Τοπική Επιχ/τα
Μητρώο Συμβούλων
Εκδηλώσεις
Newsletter
Βιβλιοθήκη
Συχνές Ερωτήσεις

Οδηγός Βέλτιστης Διαδρομής
Όνομα:
Κωδικός:

   
 




Μάρκετινγκ: τι είναι και πως μπορεί να μας ωφελήσει

Ακούτε διαρκώς από την τηλεόραση, τις εφημερίδες και διάφορους οικονομικούς συμβούλους να μιλάνε για «μάρκετινγκ». Στο άρθρο αυτό θα κάνουμε μια προσέγγιση της έννοιας αυτής, και θα προσπαθήσουμε μέσα στις λίγες γραμμές που ακολουθούν να δούμε με ποιον τρόπο μπορεί να μας ωφελήσει.

Βασίλης Δ. Παππάς*



Το αντικείμενο κάθε επιχείρησης είναι να ικανοποιεί τους πελάτες της. Η έμφαση πρέπει να δίνεται στην βελτίωση της ζωής του πελάτη. Λέγοντας «πελάτης» εννοούμε κάποιον ο οποίος θέλει και είναι διατεθειμένος να πληρώσει ένα ποσό για την απόκτηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Θα πρέπει να έχετε πάντα υπόψη σας, πως οι πελάτες και όχι οι παραγωγοί είναι αυτοί που αποφασίζουν τι θα πουληθεί στην «αγορά». Η φιλοσοφία του μάρκετινγκ λοιπόν είναι πως όλοι οι πόροι μιας επιχείρησης (οι άνθρωποι που την αποτελούν, τα κεφάλαια, τα μηχανήματα παραγωγής, κτλ.), έχουν ως κατεύθυνση να κερδίσουν και να κρατήσουν τους «πελάτες». Έχουν ως κατεύθυνση την προσφορά πλεονεκτημάτων και τη διαρκή βελτίωση της ζωής τους. Δεν είναι τα κέρδη ο πρώτος στόχος, αυτά θα ακολουθήσουν σαν αποτέλεσμα.

Η έννοια του μάρκετινγκ είναι σύνθετη και πολυδιάστατη. Το μάρκετινγκ είναι ο «γνωστικός» τομέας που αφορά τις σχέσεις της επιχείρησης με την αγορά. Η αγορά αυτή αποτελείτε από πελάτες, πιθανούς πελάτες, ανταγωνιστές, προμηθευτές, κανάλια διανομής, μέσα ενημέρωσης και κρατικούς κανονισμούς. Πολλοί έχουν την εντύπωση πως είναι ένα άλλο όνομα της «διαφήμισης» ή πως είναι η αγγλική μετάφραση της λέξης «πώληση». Αυτό όμως δεν είναι σωστό. Η διαφήμιση όπως και η πώληση είναι απλώς το τμήμα εκείνο του μάρκετινγκ, το οποίο ενδιαφέρεται να πείσει τους πελάτες να αποκτήσουν το προϊόν ή την υπηρεσία εκείνη, που συνδυάζει καλλίτερα τις δυνατότητες της επιχείρησης με τις επιθυμίες του πελάτη.

Σε συζητήσεις που κάνω με επιχειρηματίες και φίλους, πολλοί με ρωτούν τι είναι τελικά το μάρκετινγκ! Συνηθίζω να τους λέω πως «μάρκετινγκ είναι τα πάντα». Από μια χειραψία στο δρόμο ή ένα «ευχαριστώ» στον πελάτη σας, μέχρι την διαφήμιση στο μπλουζάκι που φοράει ο Ντέϊβιντ Μπέκαμ!! Δίνοντας όμως έναν περισσότερο επιστημονικό ορισμό, μπορούμε να πούμε πως: ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΕΠΙΚΕΡΔΗΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ. Υπάρχουν τρία στοιχεία στον ορισμό αυτό: εντοπισμός των αναγκών, ικανοποίησή τους και αποκόμιση κέρδους. Το μάρκετινγκ είναι μια «συνδυαστική» διαδικασία των στοιχείων αυτών που συνταιριάζει τις δυνατότητες της εταιρίας με τις επιθυμίες των πελατών της.

Πρόσφατα έπεσε στα χέρια μου μια πολύ σημαντική βρετανική μελέτη γύρω από την πρακτική του μάρκετινγκ, όπου ουσιαστικά αποτέλεσε και την αφορμή να γράψω αυτό εδώ το άρθρο. Η μελέτη αυτή ήταν μια έρευνα όπου πήραν μέρος περίπου 2.500 επιχειρήσεις. Από τις επιχειρήσεις αυτές ζητήθηκε ο «επιχειρηματικός τους προσανατολισμός» σύμφωνα με τα κέρδη που αποκόμισαν. Ο επιχειρηματικός τους προσανατολισμός ήταν ανάμεσα σε τρεις κατηγορίες: στην παραγωγή, τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ. Από την έρευνα διαπιστώθηκε πως ΑΝ ο προσανατολισμός της επιχείρησης δεν είχε καμία επίδραση στο κέρδος, τότε κάθε μια από τις τρεις κατευθύνσεις θα παρουσίαζε την ίδια κατανομή. Επειδή όμως ο «προσανατολισμός» ήταν σε σχέση με τα κέρδη, η έρευνα έδειχνε καθαρά πως η κατεύθυνση στο μάρκετινγκ αύξανε σημαντικά τα κέρδη, ενώ η κατεύθυνση στην παραγωγή τα μείωνε. Το αποτέλεσμα αυτό είναι πολύ σημαντικό, μας δείχνει δηλαδή πως επιχειρήσεις οι οποίες ξοδεύουν χρήματα για το μάρκετινγκ είναι αποτελεσματικότερες από αυτές που ξοδεύουν τα ίδια χρήματα για την αύξηση της παραγωγής τους, αγοράζοντας καινούρια μηχανήματα. Η έρευνα δείχνει πως το μάρκετινγκ σχετίζεται άμεσα με τον βασικό στόχο της επιχείρησης, δηλαδή με το κέρδος, και αξίζει την προσοχή κάθε επιχειρηματία, ο οποίος ενδιαφέρεται για την βελτίωση της επαγγελματικής επίδοσής του.

Σήμερα οι επιχειρήσεις βρίσκονται αντιμέτωπες με ένα σύνθετο και ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Το θέμα του μάρκετινγκ είναι πολύ μεγάλο και σίγουρα δεν μπορεί να αναλυθεί μέσα σε ένα άρθρο. Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι πως η ύπαρξη του μάρκετινγκ έγκειται στη φύση του σύγχρονου επιχειρησιακού περιβάλλοντος. Μια λάθος απόφαση ή μια εσφαλμένη κατανομή των πόρων θα μπορούσε να σημαίνει καταστροφή. Το σημερινό επιχειρησιακό περιβάλλον είναι ένα περιβάλλον υψηλού κινδύνου. Το μάρκετινγκ είναι ένα πολύ χρήσιμο «εργαλείο» που μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τους κινδύνους. Εφαρμόζοντας με τρόπο συστηματικό διάφορες πρακτικές, μπορείτε να εντοπίσετε τις ανάγκες και επιθυμίες των πελατών σας και να δουλέψετε με κατεύθυνση την ικανοποίησή τους. Σε επόμενα άρθρα θα αναφερθούμε αναλυτικότερα στις πρακτικές αυτές.

* B.A. (Hons) Business Enterprise, Diploma in International Banking, MBA in Marketing
Επιχειρηματικός Σύμβουλος Κέντρου Επιχειρηματικής & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (Κ.Ε.Τ.Α) Θεσπρωτίας

Για περισσότερες πληροφορίες πάνω στο θέμα αυτό και τυχόν παρατηρήσεις και σχόλια, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου στην ηλεκτρονική διεύθυνση,
vaspappas@hotmail.com


Βαθμολογήστε το άρθρο
Μέσος Όρος : 3      746   ψήφος

Ημερομηνία Δημοσίευσης

20/9/2020

Συγγραφέας

Βασίλης Δ. Παππάς

Πηγή Άρθρου

© 2003, Βασίλης Δ. Παππάς
 




 

 















 
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Γ' ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
Ε.Π. "ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ"
    © Copyright 2003-2007 KETA Epirus. All Rights Reserved