Μενού Επιλογών

ΚΕΤΑ Ηπείρου
Νέα - Ανακοινώσεις
Ανοιχτές Προκηρύξεις
Αρθρα
Εργαλειοθήκη
Τοπική Επιχ/τα
Μητρώο Συμβούλων
Εκδηλώσεις
Newsletter
Βιβλιοθήκη
Συχνές Ερωτήσεις

Οδηγός Βέλτιστης Διαδρομής
Όνομα:
Κωδικός:

   
 




Επτά Βήματα Για Επιτυχημένο Μάρκετινγκ

Μάρκετινγκ  είναι ο εντοπισμός και η επικερδής ικανοποίηση των αναγκών που έχουν οι πελάτες. Μάρκετινγκ σε μια επιχείρηση μπορούν να είναι τα πάντα, από μια χειραψία στο δρόμο με έναν πελάτη, μέχρι την διαφήμηση σε δορυφορική τηλεόραση. Η σπουδαιότητά του είναι αναμφισβήτητη και η “στρατηγική μάρκετινγκ” που θα ακολουθήσει κάθε επιχείρηση, ευθύνεται σε πολύ μεγάλο ποσοστό για την επιτυχημένη πορεία της, αλλά και την επιβίωση της.




Βασίλης Δ. Παππάς*


Στο σημερινό μας άρθρο ακολουθούν επτά βήματα που μπορείτε να εφαρμόσετε για μια επιτυχημένη στρατηγική μάρκετινγκ:



  1. Ανακαλύψτε τον ακριβή λόγο που κάνει τους πελάτες να αγοράζουν το προϊόν σας. Υπάρχει σίγουρα στο προϊόν κάποιος “εσωτερικός” λόγος που το  χαρακτηρίζει και κάνει τον κόσμο να το αγοράσει, αλλιώς θα έμενε στα ράφια. Για παράδειγμα στα γιαουρτάκια complete είναι η ελαφριά τους γεύση και οι λίγες θερμίδες τους. Στο δικό σας προϊον ή υπηρεσία ποιος είναι αυτός ο «εσωτερικός λόγος» που κάνει τους πελάτες να το ζητούν;
  2. Μετατρέψτε αυτόν τον εσωτερικό λόγο σε πλεονέκτημα. Θα πρέπει να θυμάστε πως οι άνθρωποι αγοράζουν τα “πλεονεκτήματα” των προϊόντων και όχι τα “χαρακτηριστικά” τους. Οι άνθρωποι δεν αγοράζουν αυτοκίνητα, αλλά αγοράζουν ταχύτητα, status, στύλ, απόδοση, ασφάλεια. Δεν αγοράζουν σαμπουάν, αλλά αγοράζουν όμορφα και καθαρά μαλλιά. Δεν αγοράζουν οικολογικά προϊόντα, αγοράζουν υγιεινή διατροφή.  Ανακαλύψτε το σημαντικότερο όφελος που προσφέρει το προϊόν σας. Συνήθως προέρχεται απευθείας από τον “εσωτερικό” λόγο που το χαρακτηρίζει. Ακόμα και αν έχετε τέσσερα με πέντε καλά πλεονεκτήματα, επικεντρωθείτε σε ένα ή δύο το πολύ.
  3. Εκφράστε τα οφέλη σας όσο γίνεται περισσότερο πιστευτά! Υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ της ειλικρίνειας και της πειστικότητας.  Μπορεί να είστε εκατό τοις εκατό ειλικρινείς (όπως πρέπει να είστε) και οι άνθρωποι μπορεί ακόμα να μην σας πιστεύουν. Πρέπει να υπερβείτε την ειλικρίνεια σε μια διαφήμιση  και να δηλώσετε τα “οφέλη” του προϊόντος σας με τέτοιον τρόπο ώστε να γίνουν αποδεκτά χωρίς καμιά αμφιβολία. Για παράδειγμα η διαφήμιση μιας εταιρείας που παράγει δημητριακά για πρωινό όπως τα Corn Flakes, αναφέρει: ένα κύπελλο των δημητριακών της εταιρίας μας, παρέχει στο παιδί σας σχεδόν τόσες βιταμίνες όσο ένα χάπι multivitamin. Αυτή η δήλωση αρχίζει με τον “εσωτερικό” λόγο που κάνει αρεστό το προϊόν στον κόσμο, το μετατρέπει σε όφελος, και είναι διατυπωμένη με πειστικότητα. Μπορείτε να κάνετε το ίδιο με το προϊόν σας;
  4. Τραβήξτε την προσοχή των πελατών σας. Οι άνθρωποι δεν δίνουν προσοχή στις διαφημίσεις, δίνουν προσοχή μόνο στα πράγματα που τους ενδιαφέρουν. Απλά πολλές φορές βρίσκουν τα πράγματα αυτά στις διαφημίσεις. Θα πρέπει λοιπόν να τους κάνετε να αυξήσουν το ενδιαφέρον τους για το προϊόν σας. Θα πρέπει να προσέξετε βέβαια να τους τραβήξετε το ενδιαφέρον για το προϊόν ή την υπηρεσία σας, και όχι μόνον για την ωραία σας διαφήμιση (χρώματα, μουσική, εικόνες, κτλ,).  Είμαι βέβαιος πως όλοι έχετε στο μυαλό σας ένα ωραίο τραγούδι από μια διαφήμιση, που τυχαίνει να μην θυμάστε το προϊόν!
  5. Παρακινήστε τους πελάτες σας να κάνουν κάτι, δραστηριοποιήστε τους. Οι διαφημίσεις σας θα πρέπει να είναι ενεργητικές και όχι παθητικές. Πείτε τους να επισκεφθούν το κατάστημα σας, παρακινήστε τους να σας κάνουν ένα τηλεφώνημα, να σας στείλουν email ζητώντας πληροφορίες, να επισκεφθούν το web site σας, να περάσουν για να δουν από κοντά την δουλειά και τα προϊόντα σας. Για να κάνετε το μάρκετινγκ να δουλέψει θετικά για την επιχείρηση σας, πρέπει να πείτε στους πελάτες σας ακριβώς τι θέλετε να κάνουν.
  6. Θα πρέπει να είστε σίγουροι ότι επικοινωνείτε ξεκάθαρα με τους πελάτες σας.  Εσείς μπορεί να ξέρετε για τι πράγμα μιλάτε, αλλά οι πελάτες σας ξέρουν; Θα πρέπει να κατανοήσετε πως οι άνθρωποι δεν σκέφτονται συνεχώς την επιχείρηση ή το προϊόν σας και ότι θα δώσουν μόνο την μισή προσοχή τους στην διαφήμισή σας - ακόμα και όταν την προσέξουν! Θα πρέπει να δείτε την διαφήμισή σας απ’ έξω σαν να  ήσασταν πελάτης. Πρέπει να σιγουρευτείτε πως όσοι διαβάζουν, ακούν ή βλέπουν τη διαφήμιση, καταλαβαίνουν πλήρως το κύριο μήνυμα που θέλει να περάσει.
  7. Μετρήστε την αποτελεσματικότητα των διαφημιστικών δράσεων που έχετε κάνει έως τώρα. Ανταποκρίνεται στην στρατηγική της επιχείρησή σας; Εάν όσα έχετε κάνει δεν εκπληρώνουν τους στόχους που έχετε θέσει, τότε θα πρέπει να αναθεωρήσετε ορισμένες δράσεις και να αρχίσετε πάλι από την αρχή. Από τα χρήματα που σκοπεύετε να ξοδέψετε για το μάρκετινγκ, δώστε το 80% σε δοκιμασμένες δράσεις που ξέρετε πως θα σας αποδώσουν και το 20% των χρημάτων σε νέες ιδέες. Όταν κάποια ιδέα που ανήκει στην κατηγορία του 20% δουλέψει καλά, τότε περάστε την στην λίστα τού 80% και προσθέστε μια άλλη νέα σε αυτήν του 20%. Με τον τρόπο αυτό θα δίνεται φρεσκάδα και ανανέωση στο προφίλ της επιχείρησή σας.

* B.A. (Hons) Business Enterprise, Diploma in International Banking, MBA in Marketing


Επιχειρηματικός Σύμβουλος Κέντρου Επιχειρηματικής & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (Κ.Ε.Τ.Α) Θεσπρωτίας




© 2003-2004 Βασίλης Δ. Παππάς. Για περισσότερες πληροφορίες αποστείλετε e-mail στην διεύθυνση vaspappas@hotmail.com.  


Βαθμολογήστε το άρθρο
Μέσος Όρος : 3      736   ψήφος

Ημερομηνία Δημοσίευσης

2/11/2020

Συγγραφέας

Βασίλης Δ. Παππάς

Πηγή ¶ρθρου

© 2003-2004 Βασίλης Δ. Παππάς
 




 

 















 
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Γ' ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
Ε.Π. "ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ"
    © Copyright 2003-2007 KETA Epirus. All Rights Reserved