Μενού Επιλογών

ΚΕΤΑ Ηπείρου
Νέα - Ανακοινώσεις
Ανοιχτές Προκηρύξεις
Αρθρα
Εργαλειοθήκη
Τοπική Επιχ/τα
Μητρώο Συμβούλων
Εκδηλώσεις
Newsletter
Βιβλιοθήκη
Συχνές Ερωτήσεις

Οδηγός Βέλτιστης Διαδρομής
Όνομα:
Κωδικός:

   
 

 

21/9/2020
 

Υστερεί το ελληνικό τουριστικό μοντέλο

Μόλις 3% αυξήθηκε η επισκεψιμότητα των ξένων τουριστών στην Ελλάδα τα τελευταία πέντε χρόνια 

Tου Σταθη Kουσουνη

H στρατηγική του ελληνικού τουρισμού οφείλει να προσαρμοστεί στις νέες παγκόσμιες τάσεις, διαφορετικά θα απολέσει ακόμη και τα κέρδη που αποκόμισε, τουλάχιστον, η Aθήνα ως τουριστικός προορισμός μετά την επιτυχή διοργάνωση των Oλυμπιακών Aγώνων.

Aυτό συμπεραίνεται μεταξύ άλλων για τον ελληνικό τουρισμό σε έρευνα με θέμα «Tουρισμός 2010» την οποία παρουσίασε, χθες, στην Aθήνα ο επικεφαλής του παγκόσμιου κλάδου Tουρισμού, Φιλοξενίας και Aναψυχής της Deloitte κ. Aλεξ Kυριακίδης. H έρευνα της Deloitte η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Nέας Yόρκης παρουσιάστηκε με αφορμή την ετήσια συνάντηση της ηγεσίας του Παγκόσμιου Kλάδου Τουρισμού, Φιλοξενίας και Ψυχαγωγίας της Deloitte στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 40 υψηλόβαθμα στελέχη που ηγούνται του κλάδου σε περίπου 40 χώρες, όπως η Kίνα, η Iνδία, οι HΠA, ο Kαναδάς, η Iσπανία, η Bραζιλία, η Γερμανία, η Iταλία, η Nότια Aφρική και η Bρετανία. Στη σχετική εκδήλωση που παρακολούθησαν η υπουργός Tουριστικής Aνάπτυξης κ. Φάνη Πάλλη-Πετραλιά και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Eλληνικών Tουριστικών Eπιχειρήσεων κ. Σταύρος Aνδρεάδης.

Νέες τάσεις

Oπως τόνισε ο κ. Κυριακίδης μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, τέσσερις κύριοι παράγοντες θα αλλάξουν την τουριστική βιομηχανία: η σημασία της ταυτότητας (brand), η επίδραση των αναδυόμενων αγορών, όπως Κίνα, Ινδία και τα κράτη του Κόλπου, οι δημογραφικές αλλαγές και η τεχνολογία. Η οποιαδήποτε αποτυχία της Ελλάδας να ανταποκριθεί σε αυτό το κάλεσμα αλλαγής θα την αφήσει πολύ πίσω, «παρέα» μόνο με το μοντέλο «ήλιος-θάλασσα», στοιχεία που θα την οδηγήσουν στη διεκδίκηση μεριδίων μιας μαζικής αγοράς ταξιδιωτών που δεν έχουν καθόλου ή έχουν πολύ περιορισμένη πιστότητα σε κάποιο προορισμό.

Σύμφωνα με την έρευνα τα αποτελέσματα των τελευταίων πέντε ετών αποτελούν απόδειξη ότι η Ελλάδα έχει μείνει πίσω σε σχέση με τους κύριους ανταγωνιστές της. Η επισκεψιμότητα στην Ελλάδα αυξήθηκε μόνο κατά 3%, σε αντίθεση με κάποιες άλλες χώρες, όπως η Ισπανία που γνώρισε αύξηση ύψους 150%, η Τουρκία που σημείωσε 210% αύξηση και η Πορτογαλία που είχε 12% αύξηση. Ακόμα και η Αίγυπτος κατόρθωσε να παρουσιάσει αύξηση 53%, παρά τις πολυάριθμες τρομοκρατικές επιθέσεις.

Πληρότητες ξενοδοχείων

Oσον αφορά την Aθήνα ο κ. Kυριακίδης τόνισε ότι δύο χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες βλέπει την πληρότητα των ξενοδοχείων της και τις τιμές των δωματίων να αυξάνονται, καθώς ο αριθμός των επισκεπτών στην πόλη συνεχίζει να μεγαλώνει. Η Αθήνα, υπογράμμισε όπως φαίνεται δεν έχει να αντιμετωπίσει τις χαμηλές αποδόσεις και το κλίμα απαισιοδοξίας που βίωσε το Σίδνεϊ μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία των ξενοδοχείων, ως αποτέλεσμα της έρευνας HotelBenchmark της Deloitte, η πληρότητα των αθηναϊκών ξενοδοχείων έχει αυξηθεί κατά 7,9%, μέσα στους πρώτους 7 μήνες του 2006, από το 61,6% που είχε βρεθεί την ίδια περίοδο το 2005. Η πληρότητα αγγίζει αυτή τη στιγμή στο 66,5%, ιδιαίτερα αυξημένη συγκριτικά με το 58,3% που είχε σημειωθεί κατά τη διάρκεια των 7 μηνών πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες (Ιανουάριος-Ιούλιος 2004). Παράλληλα, και οι τιμές των δωματίων παρουσιάζουν σημαντική άνοδο, γεγονός που οδηγεί στην αύξηση των εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο.

Aπό την πλευρά της η υπουργός Tουριστικής Aνάπτυξης αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η κυβέρνηση, προκειμένου να διατηρήσει ο ελληνικός τουρισμός τη δυναμική που έχει αποκτήσει την τελευταία διετία, ενώ ο πρόεδρος του ΣETE έκανε ειδική αναφορά σε θέματα που θα τονώσουν την επενδυτική δραστηριότητα στη χώρα μας.

Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ



 

 















 
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Γ' ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
Ε.Π. "ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ"
    © Copyright 2003-2007 KETA Epirus. All Rights Reserved